Mönsterkonstruktör/orderhanterare

Arbetsbeskrivning

Vill du jobba i en miljö som präglas av medarbetare med ett stort engagemang för att göra en verklig skillnad för våra patienter och förbättra deras livskvalité? Nu har du chansen att joina vårt team eftersom vi söker en mönsterkonstruktör/orderhanterare till vår utvecklingsavdelning i Stockholm.

I rollen som mönsterkonstruktör/orderhanterare kommer du att hantera, kvalitetssäkra och tillhandahålla underlag för måttbeställda ortoser. Vidare ingår arbete med ändringssömnad och ibland även prototypsömnad och tillverkning av ortoser och andra hjälpmedel. Du arbetar såväl självständigt som i team och har mycket internationella kontakter.

Specifikt innebär dina arbetsuppgifter att:

- Ta emot beställningar via konfigurator men eventuellt även via andra system
- Kontrollera och eventuellt justera mönster i CAD-mjukvaran Modaris
- Förbereda mönster och instruktioner för produktion
- Utföra kvalitetskontroller efter produktion
- Genomföra kvalitetskontroll i form av stickprov, produktionskontroller (proaktivt) eller efter kundklagomål (reaktivt).
- Samarbeta med mönsterkonstruktörer, designers och produktutvecklare för att gemensamt ta fram nya produkter.
- Utifrån kunders önskemål korrigera textila produkter i fråga om funktion och passform.
- Dokumentera ändringssömnad och justeringar som genomförs.

Vem är du ?

Du har god förståelse för mönsterkonstruktion och troligtvis har du en utbildning från högskolan eller yrkeshögskolan med denna inriktning. Vidare måste du vara kunnig i sömnad, du kan vara utbildad eller självlärd med stort sy-intresse. Plus är om du har erfarenhet från CAD mjukvaran Modaris.

Eftersom du har många kontakter inom organisationen måste du ha en bra förmåga att samarbeta med olika kolleger. Vårt arbetssätt förutsätter att du är flexibel och ödmjuk inför varierande arbetsuppgifter. Du förstår vikten av att jobba metodiskt och strukturerat och dessutom gillar du det.

Du måste behärska flytande svenska och engelska i tal & skrift.

Som företag kan vi erbjuda våra medarbetare riktigt bra förmåner bl.a. arbetar vi 37,5 timmar/vecka och eftersom vi har fokus på en hälsosam arbetsplats har vi även generösa friskvårdsbidrag. Tjänstens omfattning är 75 %.

Vi är en arbetsplats som präglas av prestigelöshet, viljan att hjälpa varandra samt många skratt. Vi är ett företag som växer och är lönsamma vilket innebär att vi kan erbjuda bra utvecklingsmöjligheter.

Din arbetsplats kommer att vara på vår utvecklingsavdelning i Stockholm, vi finns i trevliga lokaler på på Liljeholmen.

Camp Scandinavia AB är en av Nordens ledande aktörer inom ortopedteknik. Vi utvecklar, tillverkar och distribuerar ortopedtekniska hjälpmedel både lokalt och internationellt. Tillsammans med våra systerbolag i koncernen tar vi ansvar för hela kedjan, från idé till produktion och vidare till patienten.

Moderbolaget Allard Support for Better Life äger bolag i Sverige, Danmark, Norge, Finland, Irland, Belgien, Kina och USA, alla inriktade på ortopedteknik. Hela koncernen har ca 300 anställda och vi är inne i en spännande tillväxtresa. Vi som jobbar i koncernen brinner för att ge brukarna av våra produkter ett bättre liv, ”Support for Better Life”.

Gå gärna in och läs mer på vår LinkedIn!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Camp Scandinavia
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 7 april 2022
  • Ansök senast: 1 maj 2022

Liknande jobb


3 december 2024

Garment Technician

Garment Technician

26 november 2024

16 november 2024

Garment Technician

Garment Technician

11 november 2024