Mood Manager till A Working Lab

Mood Manager till A Working Lab

Arbetsbeskrivning

Har du en hög dos empati och kan vända på en femöring? Är du snäll och vill jobba i ett team om två? Älskar du människor och trivs med att leverera riktigt god service? Kan du ta dina arbetsuppgifter från A-Ö? När datorn säger “bee-boop”, då säger du oh-no, lets go? Går du igång på att komma med nya idéer på hur en innovationsarena kan bli ett föredöme i bemötande? Då vill vi träffa dig!

Det kan lätt bli kaotiskt när flera bolag delar kontorshus utan någon som håller ställningarna och samtidigt ser till att humöret är på topp. Därför söker vi just nu efter två personer som vill ansvara för värdskapet på A Working Lab, en sprillans ny innovationsarena uppe vid Johanneberg Science Park! Då kan detta vara tjänsten för dig!

OM A WORKING LAB – FRAMTIDENS SÄTT ATT MÖTAS, JOBBA OCH STUDERA
A Working Lab erbjuder skräddarsydda tjänster och lösningar för dina behov. Kreativa krockar och oväntade möten gör människor mer innovativa och får oss att växa tillsammans. Det är idén bakom A Working Lab – Akademiska Hus nationella koncept för co-working och flexibla mötesplatser. Du kan hyra in dig den tid du behöver för jobb, möten eller workshops. Tillsammans formar vi Sveriges mest attraktiva mötesplats och community på våra campus. (länka in till hemsidan).

OM TJÄNSTEN
Vad gör en Mood Manager? Nedan benämns några av dina främsta arbetsuppgifter:

• Mottagning av besökande till hyresgäster
• Behjälplig med att få ut content på våra digitala skärmar och kanaler
• Studiebesökskoordinering
• Är värd och ambassadör för innovationsarenan A Working Lab
• Behjälplig med storytelling kring innovationsarenan
• Behjälplig med spontana visningar som kan uppstå
• Assistera vid event i innovationsarenan
• Ansvara för att lobbyn levererar ett strålande intryck
• Hjälper till att hålla vårt Health Lab iordning
• Allmän information och kundhänvisning
• Post och pakethantering
• Hantering och administration av passerkort
• Hantering av användare i olika system t.ex. wifi-nätverk, passersystem etc.
• Bokning av mötesrum samt säkerställa kvalitén i rummen
• Älskar att piffa och skapa magi för din omvärld

OM DIG

Vi tänker att du kanske har din tidigare jobbresa inom service, försäljning, event, reception, bokning och/eller koordinering av något slag och är vass på Officepaketet. Du är personen som ser möjligheter och kopplingar när andra ser problem samt att du har det där ögat för detaljer.

Om det krävs kavlar du gärna upp ärmarna och byter en glödlampa eller två, och när du ändå håller på så skruvar du i den där skruven som hänger löst. Vem vet, du kanske till och med är en hybrid av Bob the builder, Buffy och Donna i Suits? And that might just be what we call a Halelujah moment.

Slutligen ser vi att du talar och skriver obehindrat på både svenska och engelska för att kunna ge alla besökare en bra service.

Arbetstider är mån-fre 07.30-17.30 upplägg sker tillsammans med din team-buddy så viss flexibilitet kommer att finnas.

OM ANSTÄLLNINGEN

Placeringsort: Göteborg
Tjänstgöringsgrad: Heltid
Tillträde: Omgående
Anställningsform: Visstidsanställning, 1 år med chans till förlängning.

OM ANSÖKNINGSPROCESSEN

Du gör din ansökan genom att klicka på ansök längst ned i denna annons. Vi vill att du med din ansökan bifogar CV samt personligt brev där du redogör för din relevanta erfarenhet för rollen. Ansökningar som kommer in via brev eller e-post tar vi tyvärr inte med i rekryteringsprocessen.

Vi arbetar kontinuerligt med urval och intervjuer. Tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden är slut, så välkommen med din ansökan redan idag!

För frågor om tjänsten kontakta:
Iris Nemec
Konsultchef
Iris.nemec@lernia.se

Ansökningsproblem och tekniska frågor - kontakta info@lernia.se

OM LERNIA

Lernia är ett av Sveriges största bemanningsföretag och 2018 förmedlade vi 11 400 bemanningskonsulter. Som konsult kan du prova på olika roller, dra nytta av din befintliga kompetens eller kanske ta nästa steg i karriären, samtidigt som du har samma trygghet som hos andra företag. Vi har kollektivavtal och erbjuder bl.a. friskvårdsbidrag, tjänstepension, fem veckors semester, försäkringar enligt kollektivavtal och målsamtal. Välkommen till Lernia – vi är problemlösaren på arbetsmarknaden! Läs mer på lernia.se

Kontaktpersoner på detta företaget

Maria Passert
0730-922 704
Anders Söderlund
070-695 22 94
Lotta Myllyvainio
072 254 15 10
Fredrik Belin
0722-543 397
Fredrik Belin
072-254 33 97
Lotta Myllyvainio
072-254 15 10
Fredrik Belin
072-2543 397
Fredrik Belin
072 254 33 97
Fredrik Belin

Hanna Karlsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Lernia
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 11 juni 2020
  • Ansök senast: 11 juli 2020

Besöksadress

Lernia Bemanning AB, NYKÖPING
None

Postadress

Sergels Torg 12, Plan 11
Stockholm, 11191

Liknande jobb


Administratör

8 oktober 2024