OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Västkustens pärla, Sveriges andra största stad, Lilla London. Kärt barn har många namn. Men det är här det händer! Med bästa läget i Göteborg, mitt på Avenyn, ligger Scandic Rubinen. Spännande inredning en innovativ restaurang och förmodligen Göteborgs bästa takbar. Vi är populära av stammisar, inresande och Göteborgarna själva.
Service för oss på Scandic Rubinen innebär alltid att vara det självklara valet för
våra gäster, med detaljer i fokus, kreativitet och spontanitet. Ett hotell där
våra medarbetare trivs och vill fortsätta utmanas och utvecklas i litet som
stort. Tillsammans skapar vi stämning och atmosfären som präglar vistelsen för
alla våra gäster och kollegor.
Nu söker vi en Mötes och Event Koordinator till Scandic Rubinen.
I rollen som mötes och event koordinator arbetar du inom ett
eller flera ansvarsområden som alla bidrar till gästens helhetsupplevelse. Hos
oss får du ta ett stort eget ansvar för att ta de beslut som krävs för att göra
gästen nöjd och teamen utvecklar och förbättrar arbetssätt och service i takt med
att omvärlden förändras. Vi är nämligen övertygade om att det är när du får utvecklas och bidra med all din kompetens och erfarenhet som vi överträffar gästens förväntningar. På köpet får vi kul på jobbet!
Så ta med dig dina erfarenheter, ditt engagemang och ditt sätt att tänka till oss
och bidra till en kultur där vi bryr oss på riktigt: om varandra, våra gäster
och vår planet.
Välkommen till Scandic!
Vad innebär rollen som Mötes och Event Ko ordinator
I ansvarsområdet Möten och Event arbetar du främst med planering och
uppföljning av av möten och event. Du säkerställer att bokningarna blir
korrekta och att informationen om bokningarna är tydlig och
fullständig. Du är spindeln i nätet som ser till att gästen alltid är i fokus.
Du är den som lägger tid på detaljerna och ser till att gästens önskemål uppfylls.
Du har alltid ett leende på läpparna och en kreativ lösning i backfikan. Du löser det mesta och är en stjärna på att vända en missnöjd gäst till en nöjd gäst.
Vem är du?
För att passa i rollen tror vi att du har en väl utvecklad social förmåga och är
kapabel att hantera att det händer många olika saker samtidigt. Det är mycket
viktigt att du kan förmedla ett gott värdskap till hotellets gäster samt har
förmågan att sälja.
Du har också vana och kunskap i att arbeta med dator som arbetsredskap.
Meriterande är om du har kunskap i Simphony och Scorpio samt bred kunskap och
erfarenhet av hotell och F&B men inget krav.
Eftersom arbetet till stor del består av att kommunicera med gäster är goda kunskaper i
svenska och engelska en förutsättning. Talar du ytterligare ett språk är det
meriterande.
Allra viktigast är dock dina personliga egenskaper och din inställning. För att passa
i rollen behöver du vara en lyhörd och prestigelös lagspelare som tar ett stort
ansvar för dina arbetsuppgifter och helhetsresultatet.
Information om tjänsten
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid.
Vi tar enbart emot ansökningar via vår hemsida. Alla ansökningar kommer att
behandlas löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag, varför
vi ber dig att ansöka så snart som möjligt. I denna rekrytering använder vi oss
av ett enklare test om service vid urvalet.
Vi ser fram emot att välkomna dig till oss på Scandic!
Ps. på vår hemsida kan du läsa mer om vår
kultur, vad tjänsten innebär och om våra förmåner!
Vi når längre när olikheter bejakas. Hos oss får du utrymme att vara dig själv och utvecklas i den riktning du vill, med trygga villkor och schyssta avtal som grund. Ta med dig dina erfarenheter, ditt engagemang och ditt sätt att tänka till oss - bidra till en kultur där vi bryr oss på riktigt: om varandra, våra gäster och vår planet. Välkommen till Scandic.
Delar du våra värderingar?
BE A PRO BE YOU BE CARING BE BOLD