OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Sabis (Slagteriaktiebolaget i Stockholm) är ett ägarlett familjeföretag grundat 1874. Vi vill skapa Sveriges bästa kundupplevelser inom mat och möten! Sabis har tre affärsområden: SABIS BUTIKER med fem matbutiker, SABIS RESTAURANGER & FM med 25 uppdrag inom contract services samt SABIS HOTELL & MÖTEN med tre hotell och två dagkonferensanläggningar. Vi omsätter drygt 1 miljard SEK och företaget har idag runt 600 medarbetare. Sabis blev utsedd till Sveriges 6:e bästa arbetsgivare i Universums undersökning 2018. För mer information besök: www.sabis.se
Näringslivets Hus är en konferensanläggning på Östermalm där vi utöver konferensverksamheten bedriver en restaurangverksamhet som serverar omkring 350 dagens lunch. Konferensverksamheten består av 13 konferenslokaler, 2 ljusgårdar och 3 matsalar där vi kan servera upp till 300 konferensluncher/middagar/mingel etc. Vår arbetsgrupp består idag av ca 23 personer fördelat på konferens, restaurang och kök. Vi har även ett café, som serverar ytterligare 70 luncher varje dag. Vi arbetar efter våra grundvärderingar: alltid nöjd kund, ansvar och respekt.
Nu söker vi på Sabis en mötesansvarig till vår konferensanläggning Näringslivets Hus! Du kommer arbeta på en mötesanläggning där stora politiska beslut tas i ett hus som ständigt är i rörelse. Du ansvarar för ett team om fyra konferensvärdar och rapportera till platschefen. I rollen ingår också att vara en del av en ledningsgrupp som ständigt strävar efter utveckling och som har roligt tillsammans och där det är högt i tak. Vi stöttar alltid varandra och är måna om att ge feedback.
Om tjänsten
Som mötesansvarig kommer du arbeta med att leda och fördela arbetat på mötesavdelningen, ansvara för detaljplanering av stora som små bokningar och planera schemat utifrån bokningsläget. Du kommer till exempel att:
• Kvalitetssäkra driften och fördela arbetsuppgifter i teamet samt säkerställa teamets utveckling
• Arbeta aktivt med merförsäljning inför, under och efter gruppens vistelse.
• Säkerställa kundnöjdhet och följa upp serviceresultat
• Arbeta med administrativa uppgifter och den dagliga driften
• Budget och ekonomiskt ansvar för din avdelning
Din profil
• Du har några års erfarenhet av en roll som innebär koordinering av möten, förslagsvis från konferens, hotell, bokning eller liknande.
• God system- och datorvana
• Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift eftersom du kommer använda dig av dessa språk i kontakt med kollegor och gäster
• Det är meriterande men inte ett krav om du har en eftergymnasial utbildning inom relevant område för tjänsten.
Som person är du strukturerad och tycker om att ha ordning och reda runt omkring dig. Vidare kan du prioritera mellan arbetsuppgifter hantera flera arbetsuppgifter och ansvar parallellt med varandra. Du ser vad som behöver göras och tar initiativ samt delegerar ansvar till kollegor. Du har även en god kommunikativ förmåga, en hög servicekänsla och tycker att det är roligt att arbeta med merförsäljning.
Vi erbjuder dig
• En varierad vardag med både detaljarbete såväl som planering framåt
• En roll med ansvar och möjlighet att påverka din egen och andras vardag
• Att arbeta i ett team som fokuserar på kundens upplevelse, ständig utveckling och att ha roligt på jobbet
Ansökan
Tjänsten är på heltid och tillträde är enligt överenskommelse. Vi går igenom urvalet löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Har du några frågor kring tjänsten kan du kontakta platschef Margareta Gustavsson på 08-52206115 eller på margareta.gustavsson@sabis.se.
Kontaktpersoner på detta företaget
Anders Karlsson