OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om Bravura:
Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!
Om tjänsten:
Det här är ett konsultuppdrag på deltid då du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos SkandiaMäklarna. Det finns goda möjligheter till förlängning av uppdraget.
Om företaget:
SkandiaMäklarna är ett svenskt fastighetsmäklarföretag som startade 1980 med ett kontor på Östermalm i Stockholm. 1992 blev de en franchisekedja för att kunna skapa ett ännu starkare lokalt engagemang. De är idag 550 medarbetare fördelade på 110 kontor runt om i hela Sverige samt i Spanien och Portugal. Med stort fokus på kvalité och trygghet i hela säljprocessen är deras affärsidé att hjälpa människor göra bra bostadsaffärer och vara den ledande kvalitétsmäklaren. I den här rollen kommer du att tillhöra ett familjärt team i de nya kontorslokalerna vid Telefonplan. De befinner sig nu i en expansiv fas och därmed kommer du att fylla en viktig roll hos dem som deras mäklarkoordinator.
Arbetsuppgifter:
Som mäklarkoordinator ges du chansen att jobba direkt bredvid deras toppmäklare samt vara med och utvecklas i branschen. I rollen är du mäklarnas högra hand och kommer att stötta cirka fem kollegor på kontoret vid Telefonplan. Din huvudsakliga uppgift är att ringa ut och boka möten med mäklarnas kunder vilket har visat sig vara väldigt givande för både er som bokar och mäklarna själva. Det kan vara mötesbokningar med bland annat befintliga kunder som finns i deras affärssystem, kunder från visningar, gamla köpare, säljare och nya kunder. Du kan även komma att få möjligheten att vara med och styra upp event samt marknadsföra SkandiaMäklarna.
Arbetstiden är flexibel men du kommer jobba cirka 12 timmar i veckan och detta kommer främst att fördelas på halvdagar.
• Ringa ut och boka möten med mäklarnas kunder
• Involverad i event och marknadsföring av SkandiaMäklarna
Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:
• Pågående eftergymnasial utbildning till mäklare alternativt ekonomi, juridik eller likvärdigt
• Goda kunskaper i svenska och engelska
• Meriterande med erfarenhet av kundtjänst eller liknande
I rollen som mäklarkoordinator pratar du med många kunder dagligen och du räds inte för att ta första steget till ett samtal. Därtill har du en god kommunikativ förmåga och är duktig på att uttrycka dig tydligt och välformulerat. Du lyssnar in kunden och anpassar din kommunikation efter person och situation. Du tar stort ägandeskap för dina ansvarsuppgifter, utförandet av dessa och säkerställer att alla blir slutförda i tid. Därtill är du duktig på att planera och driva ditt arbete framåt och ber om hjälp när det krävs. Du har en stark tävlingsinstinkt samt motiveras av att nå uppsatta mål och utvecklas i din roll.
Övrig information:
Start: Omgående
Plats: Telefonplan, Stockholm
Lön: Enligt överenskommelse
Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här
Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här
Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.
Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!
Sökord: Mäklare, mötesbokare, koordinator, mäklarkoordinator, SkandiaMäklarna, Extrajobb, Student, Deltid, Stockholm, Bravura
Kontaktpersoner på detta företaget
Nina Wennersten
Kristina Nicolin
Karin Vannfält-Restorp
Amanda Forssell
Sofie Persson
Karolina Hoti
Josefine Gustafsson
Isabelle Riddez
Johan Ström
Lisa Eklund