OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Känner du dig som en i mängden på ett stort bolag? Eller är du trött på att beta av en ringlista och inte kunna påverka ditt arbetssätt? Är du dessutom taggad på att visa vad du går för och leverera ett toppresultat? Se hit! Nu söker vi på Maxkompetens en mötesbokare/innesäljare till vår kund i Växjö som vill vara med på en resa där du får påverka, utvecklas och göra karriär.
Dina arbetsuppgifter
I rollen som mötesbokare/innesäljare kommer du ha en viktig funktion då du arbetar med att skapa goda kontakter och relationer och därigenom skapa förutsättningar för nya affärer. Du kommer hantera hela försäljningsprocessen från ax till limpa men även arbeta med att skapa samarbeten med nya kunder, olika nätverk och samarbetspartners.
Dina arbetsuppgifter består bland annat av:
Upptäcka och kontakta potentiella kunder per telefon för att boka digitala demomöten.
Genomföra digitala försäljningsmöten och demos med potentiella kunder.
Arbeta med att bearbeta kunden samt stänga affären.
Merförsäljning av olika tilläggsprodukter till kunder.
Din profil
För att lyckas i denna roll tror vi att du är en karismatisk person som inte räds för nya utmaningar och förstår att det krävs mycket för att nå toppen. Vi kommer lägga stor vikt vid din personliga lämplighet för denna tjänst och vi söker dig som är hungrig, har ett starkt engagemang och motiveras av att prestera högt efter uppsatta mål. För att trivas i rollen tror vi du är en resultatinriktad person som drivs av att arbeta med försäljning och att skapa relationer. Du är ambitiös, nyfiken och har förmåga att arbeta strukturerat, noggrant och kan självständigt driva dina projekt framåt.
Vidare ser vi att du är en kommunikativ och socialt säker person som är bekväm med att kontakta nya kunder per telefon och genomföra försäljningsmöten. Då rollen innebär många kontaktytor såväl internt som externt tror vi även det är viktigt att du får energi av dialoger med nya människor.
För att vara aktuell för tjänsten ser vi gärna att du har:
Mycket goda kunskaper i svenska, såväl tal som skrift.
Tidigare erfarenhet av uppsökande försäljning eller mötesbokningar.
Tidigare erfarenhet av självständigt arbete och/eller arbete mot budget och mål.
Övrig information
*Placeringsort: Växjö.
*Arbetstid: Måndag-fredag, dagtid.
*Omfattning: Tillsvidare med tillämpad provanställning.
*Lön: Individuell lönesättning.
*Start: Omgående.
Tycker du att ovan beskrivning passar in på dig? Ansök då till tjänsten redan idag. I den här rekryteringsprocessen kommer vi lägga stor vikt vid din personlighet och vi ser fram emot att läsa just din ansökan. Vi tillämpar löpande urval och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare, Jonna Alm på telefon 0733 20 56 36.
Ansökningar via e-post mottages ej med hänvisning till GDPR.
Om Maxkompetens
Maxkompetens är ett av Sveriges ledande rekrytering och bemanningsbolag sedan 2003 och har kontor på fem orter fördelade på Kristianstad, Växjö, Halmstad, Borås och Stockholm. Varje år tillsätter vi över 1200 jobb och varje dag har vi ca 280 konsulter ute på uppdrag. Våra kompetensområden är HR & Lön, Ekonomi & Finans, Kundtjänst & Administration, Marknad & Försäljning, It & Teknik, Inköp & Logistik, Industri.
Varje människa har en fantastisk potential. Det är viktigt att ta vara på alla människors kompetens och erbjuda dem möjligheten att uppnå sina drömmar. Genom omsorgsfullhet, väl fungerande rekryteringsprocesser och hög kompetens hjälper vi människor och företag att mötas och lyckas tillsammans. En bättre värld helt enkelt! Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension.
Om kunden
Kunden är ett modernt Saas-bolag som är grundat och finns i Växjö. De värdesätter att ha kul på jobbet och är ett bolag med massor av energi där det händer roliga saker nästan varje dag. De erbjuder gemensam träning på arbetstid och mycket skratt tillsammans med drivna och nyfikna kollegor.