Möteskoordinator till Myndigheten för delaktighet

Möteskoordinator till Myndigheten för delaktighet

Arbetsbeskrivning

Har du erfarenhet av att arbeta med koordinering eller administration kring event/utbildning eller liknande? Känns det värdefullt för dig att arbeta på en myndighet som skapar förutsättningar för att öka delaktigheten för personer med funktionsnedsättning? Då kan detta vara det perfekta uppdraget för dig!
Om tjänsten
Vi på Perido söker nu en Mötesbokare till vår kund, Myndigheten för delaktighet. Deras uppdrag är att främja tillgängligheten i samhället för att öka delaktigheten för personer med funktionsnedsättning. Målet är ett hållbart samhälle som är utformat utifrån medborgarnas olika förutsättningar och behov. På myndigheten arbetar ca 40 personer i lokaler belägna i centrala Sundbyberg. De strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka i verksamheten. Du kommer att bli del av kommunikationsavdelningen och rapporterar till kommunikationschefen.
Dina arbetsuppgifter
Din roll som Möteskoordinator är ny på myndigheten. Det finns vissa upparbetade rutiner, men det finns också utrymme för utveckling på flera håll. Du kommer vara den som håller ihop möten, seminarier och konferenser rent administrativt. Vissa delar kommer du kommer själv ansvara för medan vissa delar utförs tillsammans med utredare och kommunikatörer. Du kommer vara ansvarig för att se till att alla som behöver vara med är det och att alla delar görs i rätt tid.
Dina arbetsuppgifter innefattar:
Planera, koordinera och administrera möten, konferenser och seminarier inklusive att samarbeta med tekniker och leverantörer
Ta fram och hantera inbjudningslistor, inbjudningar, anmälningar och anmälningsformulär
Boka lokaler/studio, tolkar och hålla i viss teknik
Ansvara för att avropa tjänster i samarbete med upphandlingsfunktionen
Ta fram utvärderingsunderlag, skicka ut och följa upp
Ordna med fika och annan förtäring
Det kan även förekomma behov av stöd inom andra administrativa och praktiska arbetsuppgifter inom myndighetens uppdrag

Dina egenskaper
För denna roll kommer stor vikt läggas på personlig lämplighet. Vi söker dig med ett stort intresse för service, som är ordningsam och har förmågan att ha fler aktiviteter i gång samtidigt. Vidare är du är självgående och driven och du tycker det är roligt med varierade arbetsuppgifter där inget är för litet eller för stort. Avslutningsvis har du förmågan att skapa relationer och du tvekar inte att bidra där det behövs.
Är det dig som vi söker efter?
Vi ser fram emot att läsa din ansökan, varmt välkommen med den redan idag!
Kvalifikationer:
Erfarenhet av att jobba med koordinering och administration av event, seminarier, konferenser, utbildningar eller liknande
Kunskaper i Office (word, excel och power point)
Kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift

Meriterande:
Erfarenhet av att jobba med olika digitala system som ex. idRelay och Webropol
Erfarenhet av arbete inom offentlig sektor

Omfattning och tillträde
Heltid, konsultuppdrag till 2023-12-31. Start tidigast 2023-01-31.
Ansökan
Ansökan görs på vår hemsida perido.se/. Klicka på knappen ansök i annonsen för aktuell tjänst och fyll i dina uppgifter samt bifoga CV. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Notera att viss information gällande uppdraget och/eller kundföretaget medvetet kan ha utlämnats från annonsen, först vid kontakt med ansvarig rekryterare får du all information som du behöver.
Om du har frågor eller funderingar så är du även välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringskommunikatörer dig. Ange alltid tjänstens referensnummer 33659 i ämnesraden.
Om Perido
Varför heter vi Perido? Det kommer från det latinska ordet Peridoneus som betyder ”väl matchad”. Att matcha vår konsults kompetens och karriärinriktning med våra kunders behov är det vi är allra bäst på! Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig till nästa steg i yrkeslivet och vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och består idag av 50 medarbetare internt och över 800 konsulter på uppdrag över hela landet. Som konsult hos oss blir du en viktig del av vår organisation och du växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om oss på Perido: perido.se/om-oss/om-oss-undermeny/.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Perido AB STOCKHOLM
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 29 december 2022
  • Ansök senast: 28 januari 2023

Besöksadress

Katarinavägen 15
Stockholm

Postadress

Katarinav 15, 8 tr
STOCKHOLM, 11645

Liknande jobb


Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Erfaren administratör

Erfaren administratör

19 november 2024

19 november 2024