OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Värnamo kommun är en kommun med stor tillväxtpotential. Med det strategiska läget vid E4/ riksväg 27 och järnvägslinjen Kust-till-Kust (Kalmar-Göteborg) samt linjen Halmstad - Nässjö/Jönköping ser vi Värnamo som ett framtida nav för logistik för södra Sverige. Mångfald, entreprenörskap och starka nätverk utmärker kommunen och kommunens näringsliv. Vår vision lyder: "Värnamo kommun den mänskliga tillväxtkommunen. Här förverkligar du dina drömmar, skapar, upplever, är delaktig och tar ansvar."
Värnamo kommuns verksamhet är uppdelad i nio förvaltningar. Det totala antalet anställda är drygt 2 700 personer och kommunens årliga omsättning är cirka 2 miljarder kronor. Vi har högst skattekraft i länet.
Vi söker nu en ny medarbetare som ska arbeta med ekonomi, personal-administration, administration samt mötesvärd/-inna.
Inom administrationsområdet kommer du att ansvara för den dagliga ekonomiuppföljningen, beställningar och personaladministration. Inom mötesverksamheten ska du fungera som mötesvärd/-inna och se till att kunderna får det de behöver.
Du har utbildning inom ekonomi eller personaladministration på gymnasial nivå eller motsvarande erfarenhet. Du har dokumenterad erfarenhet av bokföring och fakturering.
Du behärskar svenska flytande i tal och skrift samt har goda kunskaper i engelska.
Du är utåtriktad och trivs med att jobba med hög servicenivå. Du har lång erfarenhet av administrativt arbete och det är meriterande om du är väl insatt i Värnamo kommuns olika administrativa system. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.