Motiveras du av att utveckla medarbetare och bygga team?

Motiveras du av att utveckla medarbetare och bygga team?

Arbetsbeskrivning

Statens servicecenters uppdrag är att erbjuda effektiv service till medborgare och myndigheter. Vi ansvarar för Sveriges lokala servicekontor där vi ger information och service från Skatteverket, Pensionsmyndigheten, Försäkringskassan och Arbetsförmedlingen. Vi bidrar även till en effektivare statsförvaltning genom att leverera administrativa tjänster och konsultstöd till statliga myndigheter inom ekonomi, lön och HR. Tillsammans är vi cirka 1500 anställda.
Servicekontoren finns över hela landet, från Trelleborg i söder till Kiruna i norr. Vårt huvudkontor finns i Gävle.

Hos oss får du bidra med din kompetens i arbetet för en effektivare statsförvaltning nära medborgaren.

Statens servicecenter söker en lösningsorienterad chef som kommer att ansvara för den dagliga driften av redovisning- och kundfakturatjänster för ett antal statliga myndigheter. Enheten ansvarar för löpande redovisning, period- och årsbokslut, rapportering till statsredovisningen liksom kundfakturering för ett antal av våra kunder. I dagsläget finns 13 mycket kompetenta medarbetare på enheten. Vi jobbar för att implementera, effektivisera och automatisera våra processer och tillsammans med kompetenta kollegor ska du bidra till nöjda kunder och en effektiv statsförvaltning.

Vi vill ha en ledare som motiveras av att utveckla sina medarbetare och bygga välfungerande team. Som ledare är du tydlig och trovärdig liksom en bra sparringpartner för enhetens medarbetare och övriga ledare på avdelningen. Du tar initiativ, ser lösningar och är ansvarstagande. Du är förändringsvillig och trivs med ständiga förbättringar, samtidigt som du ser hur delarna bidrar till helheten. Du har haft roller inom redovisning, samt har erfarenhet som ledare. I arbetsmetodik är du systematisk och strukturerad samt kommunicerar väl på alla nivåer i organisationen.

Uppdraget är tidsbegränsat.

Huvudsakliga arbetsuppgifter
Som chef förväntas du fokusera på innovativa lösningar, kvalitet i leveranser och utveckling av medarbetarna och teamet. Processerna måste ständigt både utvärderas och utvecklas för att optimera nyttan av att samla all redovisning i staten hos Statens servicecenter. Du leder och fördelar arbetet och är leveransansvarig för ett antal kunder. Tillsammans med kollegor inom avdelningen och från andra delar av divisionen säkerställer du en samordnad leverans av tjänster till Statens servicecenters kunder vilket innebär stort fokus på samverkan både internt och med kund. Enhetschefen rapporterar till avdelningschefen och ingår i avdelningens ledningsgrupp.

Kvalifikationer:
Vi söker dig som har:


• Relevant akademisk examen inom ekonomi eller motsvarande utbildning/kompetens som arbetsgivaren bedömer som likvärdig
• Minst tre års erfarenhet av verksamhets- och personalledning
• Har drivit förändrings- eller utvecklingsarbete
• Arbetat med redovisning eller andra ekonomifrågor i en större organisation

Vi ser att du har följande förmågor


• Vara en person med god ledarskapsförmåga; motiverar, skapar engagemang och delaktighet
• Systematisk och strukturerad
• Kommunikativ
• Utvecklingsorienterad och trivas med att arbeta i en dynamisk och föränderlig miljö
• Ha lätt för att samarbeta

Dessutom är det meriterande om du har


• Erfarenhet av statlig verksamhet
• Erfarenhet av att leda i förändring
• Erfarenhet av att arbeta med tjänsteleveranser med nära kundrelationer

Övrigt
Anställningen är 100 % och tidsbegränsad t om 28 februari 2023. 
Tjänsten är placerad i Östersund
Tillsättning enligt överenskommelse.

Välkommen med din ansökan innehållande CV samt personligt brev senast 3 april 2022

De första intervjuerna planeras att hållas v. 14

För att du ska få en så rättvis och korrekt bedömning som möjligt är det av stor vikt att du uppger år och månad för varje anställning samt en kort beskrivning av arbetsuppgifterna. Om den informationen inte framgår kan vi inte göra en korrekt bedömning av din kompetens och erfarenhet och du kan därför riskera att bli bortvald i urvalsprocessen.


Statens servicecenter verkar för en diskrimineringsfri arbetsplats med ökad mångfald och jämställdhet.

Vi har gjort medieval för våra annonser och undanber kontakter från medie- och rekryteringsföretag.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Statens Servicecenter
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 22 mars 2022
  • Ansök senast: 3 april 2022

Liknande jobb


Enhetschef till Trafik- och stadsmiljö

Enhetschef till Trafik- och stadsmiljö

23 december 2024

23 december 2024

23 december 2024

20 december 2024