OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Referens: Folksam är ett av Sveriges främsta försäkringsbolag och vi finns över hela landet.Vi ägs av fyra miljoner kunder och vi är cirka 3 300 medarbetare.Genom vårt engagemang i trafiksäkerhet, miljö och ansvarsfullt ägande bidrar vi till ett långsiktigt hållbart samhälle.Folksam har varit med och bidragit i 100 år.Nu tar vi med oss denna kunskap och blickar framåt.När du är med i Folksam, som kund eller medarbetare, är du med och påverkar.Du spelar roll.Läs mer på folksam.se/jobba Folksamgruppen har en effektiv motorskadereglering präglad av enkelhet och engagemang.Skaderegleraren är ofta kundens första bemötande i företaget och därmed vårt ansikte utåt.Det är därför viktigt att du visar engagemang, proffessionalism och medmänsklighet. Vi flyttar vår[motorskaderelgering i Uppsala[och behöver därför utöka med skadereglerare i Västerås. Om arbetet Som motorskadereglerare gör du[vållandebedömningar i trafikskador samt reglerar egendomsskador i bilförsäkringen.Du ansvara för ärendena vilket[innebär att säkerställa ett gott kundmöte och att handläggningen sker enligt lagar, villkor och instruktioner.Du har daglig kontakt med kunder, leverantörer, andra försäkringsbolag och myndigheter.Utbildning och erfarenhet I första hand söker vi dig som är utbildad skadereglerare och har erfarenhet av skadereglering.Om du saknar den erfarenheten- men är rätt person för oss - svarar vi för vidareutbildning.Du har lägst 3-årig gymnasiekompetens med inriktning ekonomi, samhälle eller naturvetenskap.Vi ser gärna att du har kompletterande högre juridisk utbildning.Du har god vana att att hantera och jobba i olika IT-system samt att du kan[ta till dig och dra korrekta slutsatser av skriven information. Personliga egenskaper Det är viktigt att du har förmågan att arbeta bra med andra samtidigt som du tar ansvar för dina uppgifter[och själv strukturerar ditt angreppssätt.[Du är lugn i stressade situationer och visar omdöme i agerande och beslutfattande.[Det är också viktigt att du kan kommunicera på ett tydligt sätt[och är tillmötesgående i bemötandet med kunder.