Mottagningskontrollanter till vår logistikentreprenad på Arlanda

Arbetsbeskrivning

Vi på Svensk Bygglogistik ska förändra byggbranschen! Är du med? Bygglogistik är en partner som hjälper beställare av byggprojekt att tänka efter före kring hela logistikprocessen. Vi kan också se till att planerna blir verklighet och att rätt material står på rätt plats när byggnadsarbetarna kommer till jobbet. Det sparar både tid och pengar, samtidigt som beställaren inte behöver fundera över hur man smartast hanterar alla tusentals transporter som kommer till ett byggområde och hur omgivningen påverkas av dem. För mer info om vår verksamhet: www.bygglogistik.se

Arbetsuppgifter:

Vi söker mottagningskontrollanter till vår logistikentreprenad och checkpointlösning ute på Arlanda. Som mottagningskontrollant är du Svensk Bygglogistiks ansikte utåt kopplat till den stora nybyggnationen ute på Arlanda, där Svensk Bygglogistik har fått förtroendet att sköta logistiken av leveranser knutet till de olika byggprojekten. Du kommer att ingå i ett team från Bygglogistik som tillsammans ute på byggområdet skall se till så att leveranserna sker enligt plan och optimera flödena på ett så bra sätt som möjligt - kopplat till vårt åtagande mot kund och övrig verksamhet som redan finns etablerade inom området. Alla leveranser ska ske med så lite störning och så säkert som bara är möjligt.

I tjänsten arbetar du främst med:

• Leveransmottagning och avstämningar av leveranserna mot vårt affärssystem LogNet.
• Släpper in godkända leveranser och fordon, utför mottagningskontroller i samband med intransport och noterar avvikelser i samband med bokade och obokade leveranser samt rapporterar övriga avvikelser knutet till projektets överenskommelser.
• Aviserar felaktiga leveranser enligt projektets bestämmelser.
• Informerar chaufförer om projektets logistikrutiner.
• Samordnar lossningsplatser samt ser till så att dessa ytor hålls rena och fria och är behjälplig vid lossningar av gods när sådant behov uppstår.

En stor del av din arbetstid och möten med våra leverantörer och övriga intressenter kommer att ske i utomhusmiljö inne på- eller i nära anslutning till byggområdet så vi förutsätter att du gillar att få frisk luft och motion i ditt arbete.

Då vi verkar på Swedavias område kommer vi att se till så att alla säkerhetsföreskrifter efterföljs, vilket gör att viss extra "säkerhetsundersökning” kan komma att göras av de personer vi väljer att anställa.

För att lyckas i rollen:

Som person har du en naturlig fallenhet för att ge den bästa av service i alla lägen. Att möta någon av våra medarbetare från Bygglogistiks verksamhet ska alltid kännas trevligt, tryggt och seriöst. Då tjänsten kräver en hel del kontakter av olika slag bör du vara bekväm med att kunna prata med bönder och påvar på deras olika språk. Vidare är du tålmodig och trivs du med att hålla ordning och reda och har inga problem att följa de fungerande rutiner som ligger till grund för vår affär och åtagande inne på området. Vi tror att du kan driva dig själv i din arbetsvardag och aktivt ta dig an den arbetsuppgift som ska prioriteras för stunden.

Utöver ovan beskrivning bör du kunna känna igen dig i- och vilja arbeta utifrån våra värderingar: sunt förnuft, ödmjukhet, serviceinriktat och innovativt.

Du som söker har en relevant gymnasieutbildning i grunden. Du har arbetslivserfarenhet inom serviceområdet sedan tidigare inkluderat vana från frekventa kund-/ leverantörskontakter. Vi finner det meriterande om denna erfarenhet är kopplat till bygg, transport eller logistiksektorn sedan tidigare men det är absolut inget krav, vi vill ha rätt person med rätt attityd och inställning.

Du kan kommunicera obehindrat på såväl på svenska som engelska med våra olika samarbetspartners och chaufförer.

Vi erbjuder:

För rätt person ser vi inga begränsningar för dig i vår expansiva fas och utveckling men vi vill gärna lära känna dig först, vilket innebär att vi erbjuder en provanställning på 6 månader som kan övergå i en tillsvidareanställning om vi trivs med varandra. Hos oss får rätt person möjlighet att utvecklas med oss. Arbetstiderna kan variera och eventuellt innebära skiftgång.

Ansökan:

För mer information om vår verksamhet: [www.bygglogistik.se] (http://www.bygglogistik.se) .

Sista ansökningsdag är den 6 augusti 2017. Vi tillämpar löpande urval. Vid eventuella frågor, ta kontakt med HR-ansvarig Pierre Nyberg, 072 571 03 67. Tillträde enligt överenskommelse.

Kontaktpersoner på detta företaget

HR-ansvarig Pierre Nyberg
0725710367
Pierre Nyberg

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Svensk Bygglogistik AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • - -
  • Publicerat: 14 juli 2017

Besöksadress

Universitetssjukhuset
Linköping

Postadress

Universitetssjukhuset
Linköping, 58185

Liknande jobb


Boendevärd för Coor sökes

Boendevärd för Coor sökes

11 november 2024

6 november 2024