OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Lindesbergs kommun växer. Vi söker kunniga och engagerade medarbetare som vill vara med och utveckla Lindesberg till att bli ännu bättre. 1 800 medarbetare arbetar med olika uppdrag på 140 arbetsplatser i vår kommun. Samverkan är ett honnörsord och vi vill stärka det i varje del av vår organisation. Välkommen att utvecklas vidare i vackra Lindesbergs kommun.
I Lindesberg arbetar vi för kvalitet och rättsäkerhet i arbete för enskilda, barn och familjer. Avdelningen Individ och Familj består av barn och familj, försörjningsstöd, alkohol-och narkotikagrupp, socialpsykiatri, HVB för enskommande. Inom avdelningen arbetar vi både med öppenvård, behandlingsarbete och myndighetsutövning. Att möjliggöra barns och vuxnas delaktighet är ett ständigt utvecklingsarbete inom hela vår avdelning.
Vi söker nu ytterligare en kollega med anledning av ökat inflöde av ärenden.
Som Mottagningssekreterare hos oss erbjuder vi dig:
Härliga och positiva kollegor med bred kompetens som värdesätter humor. Vårt mål är att ge dig rätt förutsättningar för möjligheten till ett meningsfullt arbete. Vi arbetar med extern och intern handledning och kompetensutveckling. Därutöver har vi friskvård, möjlighet att semesterväxla och få fler semesterdagar och du har flextid. Anställningen är 100% och en tillsvidareanställning.
Vi är måna om att du ska trivas hos oss och påbörjar nu en specifik hälsosatsning för dig inom barn och ungdomsgruppen. Vi erbjuder olika hälsofrämjande insatser så som tillgång till träningslokal, upp till två timmar träning på arbetstid och hälsosamtal utifrån både fysiska, psykiska och livsstilsfaktorer. Vår Hälsoutvecklare arbetar med er som grupp och dig som individ.
Arbetsuppgifter:
Arbetet består i huvudsak av att ta emot anmälningar göra förhandsbedömningar ta emot ansökningar och vara den rådgivande personen gentemot samarbetspartner och allmänheten men också personen som är ansiktet ut mot allmänheten. Du behöver gilla korta intensiva kontakter.
Kvalifikationskrav:
Du har socionomexamen och gärna tidigare erfarenhet av utredning och handläggning.
För att lyckas bra i ditt uppdrag behöver du vara strukturerad och stabil med god självinsikt. Du har lätt för att kommunicera då arbetet innebär många kontakter och förmågan att hitta smidiga lösningar i samverkan. Du har god förmåga att uttrycka dig väl på svenska i tal och skrift.
Eftersom vi använder oss av utredningsmetoden BBIC, barns behov i centrum är det meriterande om du har utbildning i BBiC och MI (Motivational Interviewing). Körkort B är ett krav då arbetet innebär en del resor.
Övrigt:
Urval till intervjuer sker löpande under ansökningstiden. Tillträde enligt överenskommelse.
Fackliga företrädare nås via kommunens växel, tfn 0581-810 00.
Vi tar endast emot ansökningar via HR-supporten.
Vi undanber oss kontakt med annonsörer och bemannings-/rekryteringsföretag.
Kontaktpersoner på detta företaget
Rektor Per Sundelius
0581-813 56
Rektor Margarita Fernandez
0581-814 04
Rektor Lars Speziali
0581-812 84
Rektor Jimmy Fagrell
070-272 07 89
Rektor Karin Johansson
0581-813 42
Rektor Eva Boström
0581-813 91
Rektor Per Wernborg
0581-813 17
Förvaltningschef Kaj Söder
0581-811 86
Rektor Johan Ringaby
0581-815 42
Rektor Michael Tybell
070-544 43 53