OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Som mottagningssekreterare välkomnas du till en trivsam, välfungerande och hälsofrämjande arbetsplats som genomsyras av öppenhet, god gemenskap och humor. Vill du bli vår nya kollega?
Välkommen till en arbetsplats där du är mitt i livet och samhället. Och gör skillnad varje dag. På riktigt.
Arbetsuppgifter
Som mottagningssekreterare får du ett varierande och stimulerande arbete där du dagligen möter frågor av olika karaktär. Du kommer vara den som på ett professionellt och serviceinriktat sätt assistera, stödjer och administrerar. Arbetsuppgifterna består i att ta hand om inkommande remisser till Vuxenpsykiatrin Västerås, registrering och bevakning av ny- och återbesök, bevakning av väntelistor, dokumentation och schemaläggning. Du blir ett administrativt stöd hos oss.
I arbetet ingår även att ta hand om det praktiska runt nyanställningar och ansvara för introduktioner tillsammans med chef. Du kommer via telefon ha en viss patientkontakt och kontakt med våra samarbetspartners. Arbetsuppgifterna kan komma att ändras under anställningens gång.
Du välkomnas till ett spännande och varierande arbete där du har en betydelsefull roll!
Om arbetsplatsen
Vuxenpsykiatrisk mottagning 2 i Västerås är en del av specialistpsykiatrin i Region Västmanland och vänder sig till patienter med psykisk ohälsa och kräver specialistvård bosatta i Västerås, Surahammar och Hallstahammars kommuner. Hos oss arbetar läkare, sjuksköterskor, kuratorer, psykologer, fysioterapeut, arbetsterapeut och administrativ personal. Totalt är vi 30 engagerade och kunniga kollegor.
Vi på mottagningen är stolta över att vi kan erbjuda snabbt omhändertagande till våra patienter när det gäller utredning och behandling. Vi är en välfungerande mottagning med bra resultat på medarbetarenkäter, låg personalomsättning och vi har en hälsofrämjande arbetsmiljö som präglas av öppenhet, samarbete och respekt för varandras kompetens. Hos oss får du ett eget arbetsrum.
Kvalifikationer
Vi söker dig som är utbildad medicinsk sekreterare, gärna med erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Har du telefonvana och erfarenhet av remissregistrering ser vi detta som ett plus. Du har goda datakunskaper inom Officepaketet och har kunskap och erfarenhet avseende journalsystemet Cosmic och gärna DUVA. Vidare kan du uttrycka dig väl i svenska, tal som skrift.
Du som person är serviceinriktad, som tycker om att hjälpa andra och är bra på att samarbeta med människor inom olika yrkeskategorier. Du är en duktig administratör som har förmågan att på ett strukturerat och på ett noggrant vis planera och genomföra dina uppgifter i rätt tid och med god kvalitet som resultat. Du har ett stort intresse för utveckling och delaktighet, och det är viktigt att du har lätt för att anpassa dig efter nya omständigheter och ser möjligheter i förändringar. Självklart är du en trevlig person som relaterar till andra på ett lyhört och smidigt sätt.
Anställningsvillkor
Tillsvidareanställning. Heltid. Tillträde efter överenskommelse.
Välkommen med din ansökan senast 15 augusti 2022.
Bifoga gärna intyg och betygshandlingar med din ansökan.
Utdrag från polisens belastningsregister kommer att begäras vid en eventuell anställning.
Vi tackar nej till dig som säljer alla slags rekryteringstjänster.
Region Västmanland är en av länets största arbetsgivare med ca 7 000 anställda. Vår huvuduppgift är att bidra till ett gott liv för västmanlänningar. Det gör vi genom att arbeta med hälso- och sjukvård, tandvård, utbildning, kultur, näringslivsfrågor, kollektivtrafik och miljö. Västmanland har ett centralt läge i Mälardalen. Här finns bra boende, service och kommunikationer samt goda förutsättningar för en rik fritid.
Titta gärna på vår informationsfilm: https://youtu.be/7qLByHRP6mY
Kontaktpersoner på detta företaget
Christina Gehlin, Avdchef
0221-263 47
Cecilia Stoor, Vårdförbundet
021-10 41 67
Maria Fredriksson Frischenfeldt, Sektionsledare Resurslaget i Köping
0221-26368
Aliisa Andreasson, Enhetschef avd 1
0221-261 24
Jeny Zackrisson, Enhetschef avd 1
0221-261 53
Christina Gehlin, Enhetschef avd2/AH
0221-263 47
Therese Edvardsson, Tf. Enhetschef avd 3
0221-26 271
Fredrik Leek, Områdeschef, Ambulanssjukvården Västmanland
021-17 45 59
Marie Malm, Enhetschef
021-17 45 69
Fredrik Rudstam, Vårdförbundet
021-17 34 42