OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Kort om Moxter
Handelsföretaget Moxter introducerade det tyska kängvarumärket Meindl för den svenska marknaden för över 30 år sedan och har sedan dess försett kvalitetsmedvetna användare med kängor, skor och friluftsprodukter. Moxter är familjeägt med nio engagerade anställda och har huvudkontor i Östersund.
Varför Moxter?
Moxter ger dig möjlighet att verka i en positiv bransch och att arbeta med genuina varumärken. Vi erbjuder en öppen och familjär miljö, en platt organisation med korta beslutsvägar och stora möjligheter till utveckling och påverkan.
Vi söker dig som vill vara en del av ett familjärt företags resa mot framtidens handel. Brinner du för service, nöjda kunder och att ha många bollar i luften - läs vidare!
Om tjänsten
Du kommer att ha en central roll i den dagliga driften av in- och utleveranser av varor och i kontakten med våra kunder. I rollen ingår:
* Ansvar för dagliga in- och utleveranser
* Att hålla struktur, ordning och reda på lagret
* Produktservice - reparationer och reklamationshantering
* Kundservice via mail och telefon - order och frågor från kunder
* Vid behov stötta kollegor i butiken Meindl Concept Store
Du arbetar självständigt under ledning av ansvarig för lager och inköp och med ett nära samarbete med ansvarig för kundservice.
Till och med årsskiftet 2021/2022 kommer du dessutom delvis att arbeta tillsammans med en medarbetare med motsvarande tjänst som då går i pension.
Vem är du?
Vi söker dig som brinner för en hög servicenivå, är kommunikativ och strävar efter att hjälpa kunder tills de är nöjda. Du har en förmåga att prioritera din tid och arbeta effektivt och du tycker om ordning och reda. Du är praktiskt lagd och gillar att "hugga i" när det krävs.
Du är prestigelös och har inget emot att gå in och stötta dina kollegor inom andra områden i företaget. Du har ett stort engagemang i de projekt du tar dig an, är självgående och tar gärna initiativ till nya idéer och utveckling. B-körkort behövs i tjänsten.
Vi lägger stor vikt vid din personlighet, erfarenhet av kundkontakter, service och support då det kommer att vara en viktig del i ditt arbete. Du är en del av ansiktet utåt mot våra kunder och möter dem med både kunskap och stort engagemang. Du gillar friluftsliv och att vara aktiv!
Vår vision är att bli "Sveriges sundaste företag". Det handlar om allt från entreprenörskap, engagemang, gemensamma mål och lönsamhet, till hälsa och glädje i vardagen. Vi är övertygade om att engagerade och glada medarbetare ger ett välmående företag och är en förutsättning för att fortsätta utvecklas på en föränderlig marknad.
Placering, tillträde och omfattning
Tjänsten är baserad i Östersund, tillträde enligt överenskommelse men gärna så snart som möjligt och möjlighet att arbeta stora delar av sommaren. Tjänsten omfattar 100% och arbetstiderna följer Moxters öppettider, flexibilitet vid arbetstoppar är ett krav.
Ansökan och kontaktperson
Du söker tjänsten via experis.se där du laddar upp CV och personligt brev i pdf-format. Om du har frågor är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult AnnaKarin Bergqvist på 070 - 377 20 63 eller via mail annakarin.bergqvist@jefferssonwells.com.
Sök gärna så snart som möjligt då vi kan komma att inleda intervjufasen innan ansökningstidens slut. Tillträde enligt överenskommelse - vi välkomnar dig gärna inför sommaren.
Sista ansökningsdag: den 24 maj 2021.
Vi välkomnar din ansökan!