MSP-konsult med rekryteringserfarenhet till Siemens och Rand

Arbetsbeskrivning

MSP-konsult med rekryteringserfarenhet till Siemens och Randstad Sourceright
MSP-konsult med rekryteringserfarenhet till Siemens och Randstad Sourceright

Är du intresserad av konsultbranschen och får extra energi av att bygga varaktiga och välfungerande relationer? Har du en administrativ ådra och en talang för att skapa riktigt bra processer?

Läs då vidare, för här kan vi ha nästa roll för just dig!

Nu söker Randstad Sourceright en MSP-konsult till teamet hos vår spännande kund Siemens i Solna (Mall of Scandinavia).

Vi erbjuder dig: Det här är en rolig roll för den som trivs med de sociala aspekterna av rekrytering i kombination med de konsultativa momenten och de föränderliga kompetensbehoven – men som för den sakens skull inte har ett behov av att arbeta med intervjuförfarandet och de fördjupade personbedömningarna.

Här får du möjligheten att agera konsult och specialist med inblick i inte mindre än två globala organisationer som båda präglas av trevlig atmosfär och stark innovationskraft. Här får du också möjlighet att specialisera dig inom ett nischat område på marknaden (Vendor management) och skaffa dig bred kunskap som kan vara till stor nytta oavsett vilket område inom HR du önskar att röra dig mot i framtiden.

Omfattning: Heltid. Start omgående efter överenskommelse. Det här är en rekrytering till Randstad Sourceright.

Arbetsbeskrivning: Som MSP-konsult fungerar du som en specialiserad mellanhand mellan vår kunds rekryterande chefer och deras olika leverantörer av konsultlösningar, under hela konsultcykeln. Det innebär att du i egenskap av expert stöttar rekryterande chefer i arbetet med att anlita konsulter – från att ta fram kravprofil och att gå ut med förfrågan till externa leverantörer, till att gå igenom inkomna kandidatförslag, göra CV-bedömningar och presentera de mest intressanta och relevanta lösningsförslagen för organisationens chefer.

Vidare för du dialog med leverantörer i förhandlingar, prisdiskussioner och andra frågor som skapar förutsättningar för ett välfungerande samarbete kund och leverantör emellan.

Kvalifikationer: Vi tror att du är en konsultativ person som brinner för att skapa fina kundrelationer. Du har förmodligen arbetat med rekrytering och/eller konsulthantering i åtminstone något år tidigare och har från detta med dig både förmågan att granska och kompetensbedöma CV:n, liksom att coacha och stötta kunder i hur de gör sina bedömningar av kompetens och det egna kompetensbehovet samt att driva affären framåt.

Du tycker om, och är extra duktig på, att hantera omfattande administration och det är starkt meriterande om du kan hantera Excel och analysera statistikrapporter. För att trivas i rollen är du kommunikativt lagd, du tycker om att ha och kan hantera en stor mängd kontaktytor, då du utöver cheferna även vårdar relationerna till kundens leverantörer.

Då du inom ramen för rollen arbetar i gränslandet mellan inte mindre än två globala organisationer är det viktigt du kan kommunicera obehindrat på både engelska och svenska i både tal och skrift. Vi ser även att du har en eftergymnasial utbildning inom relevant område.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Som person har du lätt för att samarbeta i team likväl som att arbeta självständigt. Eget ansvarstagande genomsyrar alltid ditt arbete.

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Om Randstad Sourceright:

Randstad Sourceright är ett fristående bolag inom Randstadkoncernen som erbjuder VMS- (Vendor management services) och MSP (Managed service programs) program som hanterar och supporterar konsultintensiva bolags resursbehov. Det inkluderar bland annat hantering av konsultflöden, relation, uppföljning och kvalitetssäkring av leverantörer, effektiviserad fakturering och inte minst support till beställande chefer. Uppläggen för våra respektive kunder tas fram och formas enligt kundönskemål och behov i nära dialog med våra kunder.

Genom Randstad Sourceright får bolag med hög volym på konsulter och stor beställarorganisation en lösning som innebär att de enbart har en enskild kontaktyta gällande; beställningar, fakturering, uppföljning, avtalsförhandling samt att vi hanterar alla relationer med leverantörer och ger support till beställande chefer, HR och Inköp. För kunden sparar detta tid och säkrar både kvalité och efterlevnad av rutiner och processer. Självklart berättar vi även mer om det aktuella kundkontot för de kandidater som går vidare i process med oss.

Sista ansökningsdag: 2018-10-30. Urval och intervjuer kommer att ske löpande och tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.

För information: Kontakta rekryteringskonsult Lotta Kantsjö 070-343 03 89. Vi har inte möjlighet att ta emot ansökningar via mejl.

Kontaktpersoner på detta företaget

Tobias Jägerskog
+46 72 9889038
Marielle Österholm
072 988 90 32
Anna Nyholm
086939466
Anna Nyholm
+46 72 988 90 05
Carin Wall
072 988 90 07
Tobias Jägerskog
072 988 90 38
Martin Edin
+46 729889825
Maria Öhlander
+46 72-988 9604
Maria Frisk
+46 72-988 9607
Sofie Wallström

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad AB Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast lön
  • Heltid Tillsvidare
  • Publicerat: 5 oktober 2018

Besöksadress

Kalendegatan 26
None

Postadress

Box 17193
Stockholm, 10462

Liknande jobb


Vikarierande PA-konsult till Ockelbo kommun

Vikarierande PA-konsult till Ockelbo kommun

19 december 2024

Junior HR-konsult

Junior HR-konsult

18 december 2024

18 december 2024

Vikarierande HR-konsult

Vikarierande HR-konsult

18 december 2024