MTR söker serviceinriktad receptionist

Arbetsbeskrivning

MTR är en av världens främsta operatörer för järnvägsbunden trafik och har sin bas i Hongkong. I Sverige är vi över 3500 kollegor som driver tunnelbanan, fordonsunderhållsbolaget MTR Tech och MTR Facility Management. Vårt uppdrag är att underlätta människors vardag och länka samman och utveckla hållbara samhällen.
För mer information om MTR besök www.mtrnordic.se.

På Facility Management levererar vi tjänster till resenärer, Trafikförvaltningen och MTRs bolag för att öka leveranssäkerheten och vara konkurrenskraftiga. Vår strategi innefattar ökad effektivitet, konsolidering och affärsutveckling med fokus på extern försäljning.

ARBETSUPPGIFTER
Brinner du för att ge service, är självgående, strukturerad och gillar att ta mycket ansvar? Kanske är det just dig vi letar efter! Vi söker nu en erfaren receptionist till MTRs huvudkontor på Hälsingegatan 49.
En hållbar vardag gör den möjlig med oss
Vi är 3500 förare och ingenjörer, kundservicevärdar, stationsvärdar, tågtekniker och trafikledare som tillsammans möjliggör människors vardag och äventyr. Hämta, lämna, hinna i tid. Resor till farmor, konserter, upplevelser. Vi söker dig som vill göra skillnad genom att utmana gamla sanningar och hitta nya lösningar.

Våra värderingar är den röda tråden i vårt dagliga arbete: utmärkt service, ömsesidig respekt, ständig utveckling och mätbara resultat. Läs mer om oss på: www.mtrnordic.se.

Att arbeta som receptionist hos oss
Som receptionist hos MTR är du vårt ansikte utåt mot gäster och besökare. Hos MTR är det inte bara våra besökare som ska trivas och må bra, det gäller även alla som jobbar hos oss. Vi kan lova dig att ingen dag är den andra lik och med din sociala förmåga kommer du skapa många kontaktytor inom men också utom bolaget.
Detta är en tillsvidareanställning på 100%. Arbetstider är måndag-fredag 8-17.

• Ta emot besökare och kontakta besöksmottagare
• Ta emot samtal
• Administrera receptionens mailinkorg
• Ansvara för accessbehörigheter, ID- och passerkort
• Postsortering och ta emot inkommande och utgående post/bud/gods
• Hålla receptionen och köket rent och snyggt
• Hantera felanmälningar till fastigheter
• Enklare åtgärder av fastighet/konferensrums utrustning/lösa inventarier.
• Olika administrativa uppgifter

Andra uppgifter som ingår i rollen är bland annat att assistera vid ledningsgruppsmöten samt andra konferensvärdsuppgifter, rondera lokaler för att säkerställa att kök, konferensrum etc är i sin ordning, göra beställningar (luncher, visitkort, förbrukningsmaterial) samt ansvara för hjärtstartarutrustningen.
Du rapporterar till Gruppchef Operational support. Start beräknas omgående eller enligt överenskommelse.

KVALIFIKATIONER
För att trivas i rollen som receptionist hos oss på MTR är du en person som brinner för att leverera service i värdklass. Du är en social och stresstålig person som har förmåga att möta alla sorters människor med professionalism och ett stort lugn. Ordning och reda är ett av dina ledord. Du är en noggrann problemlösare som inte är rädd för att hugga i och lösa de problem du ställs inför. Vidare ser vi även att du har lätt för att samarbeta och trivs med att arbeta i team.

Vidare har du
• minst 1 års erfarenhet av att arbeta som receptionist
• tidigare erfarenhet av telefoni och telefonväxlar. Gärna specifikt Telenors telefonväxel.
• gärna en utbildning inom kundservice eller reception (meriterande)
• Gärna en utbildning i HLR (önskvärt)

Det är också önskvärt om du tidigare har hanterat passerkort och accessbehörigheter samt tidigare arbetat som konferensvärd. Då du kan få möjligheten att möta både nationella och internationella besökare ser vi att du har goda kunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift. Dina kunskaper i Officepaketet är mycket goda.

ÖVRIGT
Med oss på MTR gör du skillnad i människors vardag och för samhället omkring oss. Vi utmanar gamla sanningar och hittar nya lösningar för att utveckla oss själva och de samhällen där vi finns. Det har gjort oss till ett av världens ledande tågbolag. Våra värderingar är den röda tråden i vårt dagliga arbete: utmärkt service, ömsesidig respekt, ständig utveckling och mätbara resultat. De hjälper oss att skapa säkra resor, nöjda kunder och medarbetare som trivs. Vi är ett stort bolag vilket ger dig ett brett nätverk och möjligheter att utvecklas.

Förmåner
Som anställd hos MTR får du en rad förmåner, som SL-kort med resor i hela Stockholms län och Ticket Rikskortet till förmånsbeskattning. Förutom friskvårdsbidrag kan vi även erbjuda rabatter hos flera träningsanläggningar och företag inom friskvård.

Vill du arbeta tillsammans med oss på MTR?
Välkommen med din ansökan i form av ett CV och besvara ett antal urvalsfrågor. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Hivi Hirori, Talent Acquisition Business Partner, via hivi.hirori@mtr.se. Ansökan sker via vår hemsida, vi har inte möjlighet att ta emot ansökningar via e-post.
Urval och intervjuer sker löpande. Som ett led i rekryteringen använder vi oss av urvalstester.
Varmt välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

Liknande jobb


23 december 2024

Receptionisttjänst på heltid

Receptionisttjänst på heltid

22 december 2024

Receptionist till EA DICE

20 december 2024

Receptionist

20 december 2024