OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Multicom Security erbjuder tjänster för fast och mobil informationsöverföring till kunder med krav på hög säkerhet.Vi finns främst i Sverige och har varit verksamma i mer än 20 år.Våra främsta applikationer finns inom områdena övervakad överföring av larm samt mobil datakommunikation.Multicom Security äger och driver Multicomnätet som är ett övervakat fast nät för överföring av larm, samt Mobitexnätet som är det mobilnät som har störst geografisk täckning i Sverige.Mer än 50.000 användare är anslutna till de bägge näten.Mobitexnätet används för kommunikation med en rad rörliga objekt överallt i Sverige, exempelvis service- och distributionsbilar, kollektivtrafik, skogsnäringen, taxi m.fl.Dessutom erbjuder vi larmöverföring och mobila datatjänster som baseras på GPRS/3G-teknik. Teknikavdelningen på Multicom är uppdelad på fyra enheter, Utveckling, Leverans, ServiceDesk samt produktion.Till ServiceDesk med placering vid vårt kontor i Göteborg söker vi nu en systemspecialist.Servicedesk ansvarar för första linjens support och felavhjälpning för samtliga Multicoms tjänster och produkter.Multicoms ServiceDesk följer strikt ITIL processerna Incident och problem management. Tjänsten Arbetet innebär att hantera uppkomna incidenter som kommer från kunder, larmmottagare och från olika larmsystem beroende på produkt.Dessa incidenter ska dokumenteras och analyseras inför beslut om åtgärd.Arbetet innebär även support i tekniska frågor, såväl internt som externt.Visst beredskapsarbete kan komma att ingå i tjänsten.Vi arbetar med både äldre system (som Mobitex och Online) men även med ny teknik inom IP, gäller både fast och trådlös kommunikation.Äldre systemlösningar bygger bla.på analog teknik, medans nyare plattformar bygger på senaste "state of the art" IP-lösningar med produkter från bl.a. Cisco, HP etc.Person Du är en positiv och självgående person som kan hantera flera arbetsuppgifter parallellt och drivs av att lösa problem.Du har en analytisk förmåga och kan lösa problem såväl enskilt som i grupp.Du är organiserad, serviceinriktad, social och van vid kundkontakter.Goda kunskaper i svenska och grundläggande i engelska är ett krav.Det är meriterande om du har erfarenhet av Telecom/Säkerhetsbranschen. Varför ska du söka denna roll?Du som tycker att teknik och kundkontakt är kul, vill ha ett roligt, meningsfullt jobb, ha trevliga kollegor, högt i tak, stimulerande utveckling och en önskan om att få en arbetsplats som verkligen satsar på IT och teknik där individen blir sedd.Kvalifikationer Goda/vissa kunskaper: TCP/IP GNU/ Linux Cisco Routing Nätverk Firewall Switch/ Routrar WAN Windows 2003 servrar SNMP VMS Meriterande kunskaper: Proxy MySQL OpenBSD MSSQL Kontakt: I denna rekrytering samarbetar Multicom Security med Elan.Urval kommer att ske löpande, därför är det bra om du skickar in din ansökan så snart som möjligt.