Musikintresserad orderadministratör wanted!

Arbetsbeskrivning

Verkar dina vänner ointresserade av dina utläggningar om minnesvärda gitarrsolon? Helt enkelt: är du mer musikintresserad än de flesta? Är du dessutom en ordningsam, självgående och initiativtagande person som har vana från orderadministration så har vi hittat ditt kall!

Vi söker på uppdrag av Music Retail AB en orderadministratör med start omgående.

Music Retail Holding AB är ett koncernbolag som grundades i slutet av 90-talet och omsätter ca 800 mkr. Butikskedjan 4Sound med 35 butiker i Sverige, Norge och Danmark samt e-handel inom musik och audio ingår i koncernen, likaså grossistföretaget Luthman SMTTS. Huvudkontoret med centrallager ligger i Handen och där arbetar idag totalt ca 65 personer med ett gemensamt intresse: musik. Music Retails kunder består bland annat av privatpersoner och professionella musiker.

Arbetsbeskrivning
I rollen som orderadministratör kommer du att tillhöra avdelningen för varustyrning. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är administration av orderbekräftelser från leverantörer samt fakturakontroll. I dina arbetsuppgifter ingår nära kontakt med leverantörer och en stor del av kommunikationen sköts på engelska. För rätt person kan även varubeställning från leverantörer ingå i arbetsuppgifterna. Affärssystemet är Visma och ett system för varuanskaffning, RELEX, är just nu under implementering.

Orderadministration
Fakturahantering
Kontakt med leverantörer

Kvalifikationer och personliga egenskaper
Du har tidigare erfarenhet från orderadministration, har en god servicekänsla och ett välutvecklat ordningssinne. Du behöver vara självgående och kommunikativ och ha vana av att hantera kontakter både på telefon och mejl. Du gillar att jobba i team och är talar och skriver engelska flytande. Du har ett driv att utveckla verksamheten och förbättra rutiner och processer. Meriterande om du tidigare har arbetat i Visma och har ett starkt intresse för musik.

Erfarenhet av orderadministration
Servicesinnad och väldigt kommunikativ
Självgående och initiativtagande
Mycket goda engelskakunskaper i tal och skrift

Övrigt om tjänsten

Placering: Handen
Önskat startdatum: slutet av maj till sista december 2017
Heltid 100%

Kontaktpersoner på detta företaget

Lilian Norin
08-409 256 06
Pascalle Arias
08-409 256 03
Svante Norin
08-409 256 02
Linda Gadd
072-019 92 09
Claudia Klingsell
0768007001

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Andara Nacka
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Lön enligt överenskommelse
  • Heltid Start omgående till sista december 2017.
  • Publicerat: 4 maj 2017

Besöksadress

Järnvägsgatan 36, Nacka
None

Postadress

Järnvägsgatan 36
Nacka, 13154

Liknande jobb


Product planner

Product planner

26 november 2024

26 november 2024

25 november 2024

Orderhandläggare

22 november 2024