OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Musikverket är en myndighet som har till uppdrag att främja ett varierat musikaliskt utbud präglat av konstnärlig förnyelse och hög kvalitet. Myndigheten ska också bevara, främja och tillgängliggöra teaterns, dansens och musikens kulturarv. Vår verksamhet bedrivs med medborgarperspektivet i fokus. I Musikverket ingår Scenkonstmuseet, Elektronmusikstudion EMS, Musikplattformen, Arkiv och Bibliotek (inklusive Caprice Records) samt en administrativ stab och en kommunikationsstab. Läs gärna mer på musikverket.se.
Musikplattformen är den avdelning inom Musikverket som fördelar ekonomiskt stöd till nyskapande samarbetsprojekt inom det fria, professionella musiklivet. Musikplattformens uppdrag är även att arbeta med information och stöd till bidragssökande och verka som en kontaktförmedlande resurs för musiklivet. Vi arbetar för att främja konstnärlig mångfald, möten och för att projekten ska nå ut i nya sammanhang, nationellt och internationellt. Avdelningen består av tre befattningar.
UPPDRAGET
Som administratör på Musikplattformen har du en viktig funktion inom Musikplattformen och arbetar tillsammans med avdelningens två handläggare. Placeringen är på kontoret i det nyrenoverade Scenkonstmuseet på Sibyllegatan men arbetet kan även bedrivas i Musikverkets övriga lokaler.
Som administratör ansvarar du för att på olika sätt säkerställa den administrativa processen avseende bidragsansökningar. I samband med ansökningsperioderna är du en viktig kontakt gentemot de projekt som söker ekonomiskt stöd. Du ger dem stöd, information och service inför och under ansökningsomgångarna. En annan viktig del i uppdraget är att stötta dina kollegor i det administrativa arbetet som uppkommer i samband med Musikplattformens uppdrag. Det kan till exempel vara att agera mötessekreterare och att medverka i Musikplattformens projektträffar.
Du arbetar nära dina kollegor och förväntas bidra med ett prestigelöst och lösningsfokuserat samarbetsklimat. På avdelningen finns ett stort engagemang för uppdraget och för att trivas bör du dela detta. Om behov uppstår kommer du även att handlägga bidragsansökningar. Under kortare perioder kan det bli aktuellt att utföra annat arbete inom myndigheten då arbetsbelastningen inom Musikplattformen varierar utifrån fas i ansökningsperioden.
DIN PROFIL
Dokumenterade kunskaps- och erfarenhetskrav:
• Relevant högskoleutbildning eller annan utbildning som bedöms likvärdig
• Erfarenhet av brett administrativt arbete
• Goda kunskaper i Office-programmen och erfarenheter från arbete i administrativa IT-verktyg
• Goda kunskaper och erfarenheter av att kommunicera på svenska och engelska, i tal och skrift
Meriterande är:
• Erfarenhet från servicerelaterat arbete
• Erfarenhet av ekonomihantering
• Erfarenhet från arbete i statlig myndighet eller offentligt finansierad verksamhet
• Erfarenhet från arbete inom kulturverksamhet
• Goda kunskaper i annat språk än svenska och engelska
• Intresse för och kunskap om musiklivet och dess organisationer
Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper. För att lyckas i befattningen krävs ett självgående, serviceinriktat och samarbetsvilligt arbetssätt. Arbetet kräver även struktur, noggrannhet och att du som person trivs i rollen som administratör.
Rollen innefattar många kontakter såväl externt som internt på myndigheten och du behöver ha en god kommunikativ förmåga i tal och skrift samt ha ett professionellt bemötande.
Musikverket är en arbetsplats som strävar efter lika rättigheter och möjligheter för alla och vill i så hög grad som möjligt spegla samhället som det ser ut.
ANSTÄLLNINGEN
Tjänsten är ett vikariat tom 201231 men eventuell möjlighet till förlängning och med tillträde omgående eller enligt överenskommelse. Heltid.
ANSÖKAN
Vid frågor om tjänsten kontakta administrativ chef Gerhard Kunosson, tel 08-519 567 10
Välkommen med din ansökan till oss senast den 1 maj 2020. Du ansöker via https://musikverket.se/lediga-tjanster/
Facklig företrädare
Emma Emanuelsson (SACO), 08-519 567 14