OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Kort om tjänsten
Nu söker vi dig som har minst 10 års erfarenhet av att jobba som handläggare/administratör för ett spännande uppdrag hos Myndigheten för digital förvaltning.
Omfattning: Heltid 100%
Start: 4e april
Längd: 12-24 månader
Arbete kan ske på distans med undantag eventuella för fysiska möten som DIGG kallar till. Dessa möten kan
antingen vara i Sundsvall eller Stockholm.
Om verksamheten
Myndigheten för digital förvaltning (Digg) har till uppdrag är att samordna och stödja den
förvaltningsgemensamma digitaliseringen i syfte att göra den offentliga förvaltningen mer
effektiv och ändamålsenlig. Vi ska också stötta regeringen med underlag och analyser.
Mer om tjänsten
Exempel på övergripande arbetsuppgifter i detta uppdraget under uppdragsperioden är att följa och analysera hur statliga myndigheter, kommuner och regioner arbetar med digitalisering genom att skapa och analysera enkäter och intervjumaterial, att hantera myndighetens analysverktyg, projektleda olika delar av deras uppdrag och uppgifter, presentera myndighetens arbete i olika sammanhang, driva arbete med att utveckla hur olika myndigheter arbetar med olika processer tvärsektoriellt.
Din profil
För att vara aktuell för tjänsten, behöver du uppfylla nedan kriterier:
- Ha arbetat med analys och uppföljning av offentlig förvaltnings digitalisering på nationell nivå under de senaste 3 åren.
- Ha minst 10 års erfarenhet av arbete inom svensk offentlig förvaltning
- Ha erfarenhet av digitalisering inom svensk offentlig förvaltning
- Ha förståelse för de förutsättningar som råder inom svensk offentlig förvaltning
- Vara van att skriva rapporter och presentationer
- Ha god social förmåga
Dessutom är det meriterande om du uppfyller nedan:
- Ha erfarenhet från forskarutbildning och/eller ha Doktorsexamen
- Ha genomfört utveckling av uppföljningsmodeller inom digitaliseringsområdet
- Ha erfarenhet av workshopledning/facilitering
Ansökan
Tycker du att detta passar in på dig och vill ha ett spännande konsultuppdrag, då söker du via länken i annonsen.
Om Dreamwork
På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.
Kontaktpersoner på detta företaget
Jenny Persson
042-176608
Frida Ellingsen
0470-745554
Jenny Sini
046-460 23 02
Jenny Sini
Frida Ellingsen
0470-74 55 54
Mahlin Glyré
Måns Persson
0761-45 27 10
Mahlin Glyré
042 - 17 66 11
Patrik Staaf
042-176618
Annika Sjöberg
08-446 47 09