MyDentist söker receptionist till Helsingborg

MyDentist söker receptionist till Helsingborg

Arbetsbeskrivning

MyDentist är en snabbväxande tandvårdskedja i Sverige som sätter medarbetare och patienter i centrum med målet om att bli den ledande tandvårdskedjan i Norden. Vi finns idag på 11 orter runt om i Sverige och siktar på 45 nya orter inom de närmsta åren.
MyDentist erbjuder professionell tandvård på ett lättillgängligt, enkelt och attraktivt sätt. Idag är vi över 200 drivna medarbetare som genom vårt samarbete hjälpt över 80 000 patienter till en bättre munhälsa. Vår kultur präglas av våra tre värderingar: Vi gör det enkelt – Vi tror på förändring – Vi visar omtanke.



Är du noggrann och har ett starkt intresse för service & administration? - MyDentist söker nu en serviceinriktad receptionist!

 
Om oss
MyDentist är en snabbväxande tandvårdskedja som bedriver högkvalitativ tandvård. Vi fokuserar på att göra mötet för kunden så enkelt, lättillgängligt och kvalitativt som möjligt. Detta gör vi genom att erbjuda professionella behandlingar, hög service, drop-in tider och genom att ha öppet på kvällar och helger. 
Vi finns idag på 11 olika orter runt om i Sverige och planerar för 45 nya kliniker de kommande åren.  Nu får du chansen att vara med på vår uppbyggnads- och förändringsresa mot att bli Sveriges mest rekommenderade tandläkare!

Till vår klinik i Helsingborg söker vi nu en serviceminded och noggrann receptionist!
Som receptionist hos oss kommer du få en spännande och varierande roll där du får mycket eget ansvar samt möjlighet att påverka klinikens utvecklingsarbete framåt. 
Idag är vi drygt 20 personer som arbetar på kliniken varav fem tandläkare, en käkkirurg, tre tandhygienister och ett flertal tandsköterskor. Du kommer till ett team som brinner för mötet med patienten, vi har roligt tillsammans och driver utvecklingen framåt. Vår klinik växer och vi kommer därmed utöka med fler behandlingsrum och bli ett större team kommande år.
Som receptionist kommer du att vara MyDentist ansiktet utåt och fylla en viktig funktion på kliniken och för alla anställda. Vi tror därför att du är en social och glad person som har lätt för att jobba med människor.

 
Arbetsuppgifter

• Välkomna och ta emot våra kunder i receptionen
• Ansvara för tidsbokning av kunder, inkommande samtal samt hantera betalningar
• Ansvara för försäljning av våra tandvårdprodukter i butiken
• Ansvara för posthantering, beställningar samt in- och utleveranser
• Andra förekommande uppgifter

Vi söker dig som

• Har erfarenhet av service och kundbemötande
• Är tekniskt kunnig och van vid att arbeta i olika IT-system
• Har mycket goda språkkunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift
• Bekväm med att ta mycket eget ansvar
• Trivs stundvis i ett högt tempo 
 
För att trivas och lyckas i rollen ser vi att du är serviceminded, lösningsorienterad och prestigelös. Du drivs av nytänkande, gillar förändring och älskar att dela med dig av din kunskap.
Som receptionist hos oss kommer du vara spindeln i nätet där du ser till så att den dagliga driften av kliniken fungerar och håller hög kvalitet. Du arbetar proaktivt och kan hantera flera bollar i luften. Då du under ditt pass kommer att arbeta självständigt med att bemanna receptionen och vår tandvårdsbutik är förmågan att ta initiativ och ha ett bra lösningsfokus viktigt.
Du kommer till största del att ansvara för kundkontakter i receptionen, på telefon, mail samt för tidbokning. Det är därför viktigt att du är effektiv och är duktig på att kommunicera så att våra kunder känner sig trygga och väl omhändertagna. 

 
I den här rekryteringsprocessen lägger vi stor vikt i dina personliga egenskaper och din motivering för tjänsten.
 
Önskvärd erfarenhet

• Erfarenhet av att arbeta i reception, vårdadministration/växel eller med service och försäljning
• Har grundläggande kunskaper i Excel och Word
• Har tidigare erfarenhet av att föra journalanteckningar
• Fördelaktigt om du talar fler språk utöver svenska och engelska
• Tidigare arbetat med journalsystemet Opus
• Tidigare erfarenhet från dentalbranschen
 
Hos oss får du

• Arbeta i ett nytänkande bolag som uppmuntrar egna idéer och förslag till förbättringar
• Arbeta i en platt organisation med nära till beslut
• Generöst friskvårdsbidrag
 
 
ÖVRIG INFORMATION
Start: Omgående 
Omfattning: 80% tjänst där vi tillämpar 6 månaders provanställning.
Placering: Järnvägsgatan 5 i centrala Helsingborg.
 
Våra öppettider är måndag till fredag 07:00-19:00 samt lördagar 09:00-14:00. 
 
 

 
Sök tjänsten i dag! Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
 
 
Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta linnea.frykman@mydentist.se

Sammanfattning

  • Arbetsplats: MyDentist
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 16 december 2021
  • Ansök senast: 16 januari 2022

Liknande jobb


Passhandläggare (Sommarvikariat)

Passhandläggare (Sommarvikariat)

20 december 2024