OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Just nu söker vi en erfaren personaladministratör som vill arbeta hos kund i centrala Stockholm. Vi söker dig som är strukturerad och noggrann med god samarbetsförmåga. Tidigare erfarenhet inom personaladministration är ett krav.
Om uppdraget:
Kunden är en statlig myndighet med kontor runt om i landet. Detta är ett heltidsuppdrag på ett av kontoren i Stockholm med start i september. Uppdraget sträcker sig till årsskiftet med chans till förlängning.
Dina arbetsuppgifter:
Dina huvudsakliga uppgifter hos vår kund kommer vara löpande personaladministration som att handlägga anställningsärenden samt arbete med regler och rutiner kring anställningar, avslut, pension, arbetsmiljö- och rehabiliteringsfrågor. Det är därför viktigt att du som person är noggrann och strukturerad samt har god kännedom kring lagar och förordningar på området.
Du kommer även att besvara och hantera personalrelaterade frågor samt kommunicera dessa på ett lättförståeligt vis med såväl chefer som medarbetare. Vi ser därför att du som söker är prestigelös och har god samarbetsförmåga.
Då uppdraget även innefattar rekrytering ser vi gärna att du har erfarenhet av att arbeta i rekryteringssystemet ReachMee samt med IT-rekrytering. Har du också arbetat med kompetensbaserad rekrytering är detta ett stort plus.
Dina kvalifikationer:
- Relevant högskoleutbildning exempelvis personalvetare och tre (3) års erfarenhet av liknade arbete
- Alternativt Gymnasieexamen och fem (5) års arbetslivserfarenhet som personaladministratör
- Kunskaper i Ms Office
- Kunskaper i HR-system (t ex Personec, Primula m. fl.)
- Kännedom kring lagar och förordningar på området
- Har du arbetat inom offentlig sektor tidigare är det meriterande
Vad vi erbjuder dig:
Som konsult hos oss får du chans att skapa ett bredare kontaktnätverk, bredda din kompetens och prova på nya utmaningar som stärker din konkurrenskraft på arbetsmarknaden. Vidare kommer du för uppdraget ha en engagerad och stöttande konsultchef.
Om ansökan:
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.
Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare Alexandra Lindholm på e-postadress: alexandra.lindholm@bemannia.se. Ange annonstiteln för den tjänst som din fråga berör i ämnesraden i ditt mail.
För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på jobb@bemannia.se alternativt 08-84 53 00.
Alla våra lediga tjänster finner du här: www.bemannia.se/lediga-jobb/
Registrera ditt CV här: www.bemannia.se/registrera-ditt-cv/
Då finns du med i vår databas även för framtida rekryteringar.
Bemannia är ett av Sveriges ledande bemannings- och rekryteringsföretag inom offentlig sektor. Vi har ramavtal med 220 kommuner och ett 100-tal förvaltningar, bolag och myndigheter. Bemannia är ett auktoriserat bemanningsföretag som har kollektivavtal. Detta är en trygghet och en kvalitetssäkring såväl för våra kunder som för dig som konsult. Bemannias etablerade samarbeten med tusentals attraktiva arbetsgivare i hela landet erbjuder dig mängder med spännande karriärmöjligheter.
Välkommen till Bemannia - Rätt person direkt!
www.bemannia.se www.facebook.com/bemannia
Kontaktpersoner på detta företaget
Johanna Ebermo
Carolina Elfving
Mattias Söderberg
Linus Lindersjö
Edith Malm
Gunilla Lindell
Anders Scabuzzo
Matilda Nyberg-Dahlbäck
Helen Schoultz
Annika Englund