Myndighetsavdelningen söker handläggare till Barn- och utbildning

Myndighetsavdelningen söker handläggare till Barn- och utbildning

Arbetsbeskrivning

Vill du bidra till en god service till örebroarna, ha ett stimulerande, utmanande och utvecklande jobb? Var med och gör skillnad!

Om tjänsten
Du arbetar med handläggning av ansökningar om skolplacering i grundskola och skolskjuts med tillhörande administration och beslutsfattande. I tjänsten ingår även kontakter med övriga förvaltningar, vårdnadshavare samt externa samarbetspartners.

Verksamheten växer och förändras vilket innebär att vi behöver resursförstärka olika tidpunkter över året. Vi söker därmed en person som är flexibel och som kan tänka sig att bidra där det behövs bäst utifrån verksamhetens behov.

 

Huvudsakliga arbetsuppgifter

• handlägga ansökningar om skolplacering och skolskjuts med tillhörande administration och beslutsfattande. Ansvara för hela handläggningsprocessen från inkommen ansökan och registrering av ärendet till delgivning av beslut 
• ha kontakt med vårdnadshavare, skola och externa samarbetspartners per telefon och mejl
• övriga förekommande administrativa arbetsuppgifter inom arbetsområdet

Kompetenskrav 

• högskoleexamen från socionomprogrammet 210 hp, alternativt annan högskoleexamen som arbetsgivaren bedömer likvärdig
• erfarenhet av arbete som handläggare eller utredare inom myndighetsutövning
• god datorvana

Vi letar efter dig som är trygg i dig själv med en god självinsikt samtidigt som du har intresse för att hjälpa andra människor. Vi ser att du har en vilja att anstränga dig för att leverera lösningar och snabbt kan ändra ditt synsätt och förhållningssätt om situationen kräver. Arbetet ställer krav på att du har en god kommunikativ förmåga och att du kan uttrycka dig väl i både tal och skrift. Vidare besitter du en god förmåga i att självständigt kunna planera och organisera ditt arbete på ett effektivt sätt. Du arbetar bra såväl självständigt som i grupp och visar gott omdöme trots svåra omständigheter samtidigt som att du tar hänsyn till det större perspektivet i ditt agerande.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Meriterande

• B-körkort för manuell växellåda

 

Omfattning och tillträde
Anställningsform: vikariat

Sysselsättningsgrad: 100%

Tillträde: 10 augusti 2020 - 31 augusti 2021

Antal tjänster: 1

Om arbetsplatsen
Du kommer att tillhöra Myndighetsverksamheten som ansvarar för en rättssäker och konkurrensneutral hantering av bistånd, bidrag och insatser för vård och omsorg samt funktionshindrade. Vi administrerar även ansökningar för förskola och skola.

Vi är en del av Kommunstyrelseförvaltningen vars uppdrag är att följa upp och utveckla kommunen samt erbjuda ett effektivt stöd till alla nämnder och verksamheter.

Övrig information
Läs mer om hur det är att jobba i Örebro kommun på orebro.se/jobb.

Ansökan
Sista ansökningsdag är 9 juni.

Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Peter Örbring, Enhetschef
   019- 21 38 74
Kerstin Awad, Distriktsköterska
   019-21 49 44
Eva Cading, Enhetschef Barn och familj
   019-21 27 11
Ann-Sofie Vennerstrand, Rektor
   019-21 20 52
Emelie Rådström Sipinen, Enhetschef
   019-21 25 35
Peter Thermaenius, Rektor
   070-631 44 90
Mona Hansen, Förskolechef
   019-21 40 84
Johanna Gancarz, Utvecklingsledare
   019-21 32 23
Mona Öhrn, Kontorschef
   076-551 39 76
Anna Lorinius, Rektor
   019-21 49 67

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Örebro Kommun
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 26 maj 2020
  • Ansök senast: 9 juni 2020

Besöksadress

12345 12345 Örebro
None

Postadress

Box 30000
Örebro, 70135

Liknande jobb


20 september 2024

Familjerättssekreterare

Familjerättssekreterare

20 september 2024