OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vård och omsorg, Administrativ avdelning Sektor vård och omsorg bedriver sin huvudsakliga verksamhet inom områdena äldreomsorg, funktionshinder samt hälso- och sjukvård. Till sektorn hör också kommunens måltidsverksamhet och en administrativ avdelning. Sammanlagt arbetar drygt 1000 personer på sektorn. Myndighetsutövningen är en central del i sektorns arbete. För att på bästa möjliga sätt möta de krav som ställs på myndighetsutövningen har sektorn genomfört en organisationsförändring. Förändringen innebär att handläggning av beslut inom områdena äldreomsorg, LSS-verksamhet, socialpsykiatri och färdtjänst samt parkeringstillstånd för rörelsehindrade samlas i en organisation. I verksamheten arbetar cirka 13 medarbetare. Som myndighetschef leder och utvecklar du verksamheten genom ett aktivt och coachande ledarskap. En viktig del i arbetet är att tillsammans med handläggarna arbeta för en rättssäker handläggning. I arbetet ingår personal-, ekonomi- och arbetsmiljöansvar. Myndighetschefen sorterar under den administrativa avdelningen och ingår i sektorns ledningsgrupp. Vi söker en person som har en för uppdraget adekvat utbildning (tex samhällsvetare, socionom eller jurist) och gedigen erfarenhet av myndighetsutövning och gällande lagstiftning inom området. För att lyckas i rollen som myndighetschef är det viktigt att du - är en god ledare som är lyhörd och har förmåga att entusiasmera dina medarbetare i både det dagliga arbetet och under förändringar av verksamheten, - har god förmåga att uttrycka dig i såväl tal som skrift, - är flexibel och benägen att samarbeta med kontakter både inom och utom kommunen, - är intresserad av att kontinuerligt utveckla och förbättra verksamheten, - är omvärldsorienterad, - har erfarenhet av att hantera och driva juridiska frågor.
Artiklar i detta ämnet
- Samverkan fack och arbetsgivare