Myndighetschef

Myndighetschef

Arbetsbeskrivning

Nu söker omsorgsförvaltningen en myndighetschef!

Det här erbjuder vi dig!
Myndigheten handlägger ansökningar och anmälningar enligt Socialtjänstlagen och LSS.

Avdelningen ansvarar också för att administrera och följa upp interna och externa platser. Som myndighetschef har du ett övergripande ansvar för personal, verksamhet och ekonomi. Du  kommer vara ansvarig för planering, styrning, ledning och utveckling av verksamheten utifrån politiskt satta mål och andra styrdokument. Du håller dig och kollegor uppdaterade vad gäller rättspraxis.

Du är aktiv i utvecklingsarbetet med implementering av nya metoder. Vidare har du ett ansvar för revidering av styrdokument och du deltar i olika arbetsgrupper, internt och externt.
Som myndighetschef ingår du i förvaltningens ledningsgrupp och är direkt underställd förvaltningschefen. Du är föredragande inför nämnden i förekommande fall.

Hässleholms kommun vill skapa de bästa förutsättningarna för ett hållbart arbetsliv, för att du ska trivas, må bra och känna arbetsglädje. En viktig del är att erbjuda bra förmåner till våra medarbetare som till exempel friskvårdsbidrag och möjlighet till byte av semesterdagstillägg mot lediga dagar.

Vem är du?
Du som söker är utbildad socionom eller motsvarande, som arbetsgivaren bedömer likvärdigt.
Du har en lång erfarenhet av myndighetsutövning inom kommunal socialtjänst och har
mycket goda kunskaper om de lagar som styr verksamheten. Vidare har du erfarenhet av att arbeta som chef i kommunal verksamhet och har du tidigare arbetat som myndighetschef, ses det meriterande.

Som person är du stabil, uthållig och självgående och du har lätt för att ta egna initiativ. Du samarbetar gärna och kommunicerar på ett tydligt, övertygande sätt. Du är beslutsam, kreativ och strukturerad i ditt arbetssätt och har en förmåga att lösa problem som uppstår.

Du delar värderingar och förhållningssätt som beskrivs i https://www.hassleholm.se/jobb-och-foretagande/jobba-hos-oss/medarbetar--och-ledarpolicy.html

Övrigt
Körkort klass B krävs.

Intervjuer är inplanerade till v 32-34.

Om oss
Omsorgsförvaltningens uppdrag är att ge omsorg, stöd och vård till äldre personer, till personer med funktionsnedsättning och till personer som behöver hemsjukvård. Förvaltningen har cirka 1700 tillsvidareanställda medarbetare och omsätter drygt en miljard kronor. Vi är stolta över våra medarbetare och arbetar efter vår vision ”Hässleholms kommun erbjuder Sveriges bästa vård och omsorg utförd av de stoltaste medarbetarna”.

Hässleholms kommun är en viktig knutpunkt i Sverige. Här möts människor för att leva, uppleva, arbeta och lära i en kommun präglad av nyfikenhet och utveckling. Våra medarbetare skapar kvalité som syns, visar respekt för individen och sätter medborgaren i fokus.

Välkommen att bli en av oss!

Artiklar i detta ämnet

  1. Samverkan fack och arbetsgivare

Sammanfattning

Liknande jobb


25 november 2024

25 november 2024

22 november 2024