Myndighetschef

Arbetsbeskrivning

Öckerö kommun erbjuder ett stimulerande arbete i en utvecklingsinriktad och kreativ skärgårdskommun. Kommunen ligger två mil väster om Göteborg, mellan Vinga och Marstrand. Kommunen består av 10 öar med ca 12 500 invånare.

ARBETSUPPGIFTER
Öckerö kommun söker en ny Myndighetschef med ansvar för Individ och Familjeomsorg samt Funktionshinder.

Du ansvarar för ledning och styrning av arbetet på socialförvaltningens myndighetskontor. Du har personal, budget- och prognosuppföljningsansvar. Myndighetskontoret fattar beslut enligt SoL, LVU, LVM och LSS. På myndighetskontoret arbetar vi med barn/unga, familjerätt, familjehem och ensamkommande flyktingbarn. Vi arbetar även med vuxna, försörjningsstöd, övrigt bistånd såsom beroendeproblematik, personer med intellektuella funktionsnedsättningar och/eller neuropsykiatri samt psykiatri.

Som myndighetschef organiserar och leder du det dagliga arbetet tillsammans med tre 1:e socialsekreterare. Samverkan med andra myndigheter, metodhandledning, omvärldsbevakning samt utvecklingsarbete finns bland dina arbetsuppgifter. Då vi i första hand arbetar med att utveckla och ge stöd i den egna kommunen kommer du att vara delaktig i arbetet med att utveckla metoder tillsammans med dina kolleger och med medarbetarna inom IFO/FH.


KVALIFIKATIONER
Socionomutbildning eller motsvarande samt ledarskapserfarenhet. God kunskap om för området gällande lagstiftning. Därutöver är vidareutbildning inom systemteori och/eller nätverksarbete meriterande, liksom erfarenhet från arbete med ekonomi- och/eller personaladministrativa system. God kännedom och erfarenhet av BBIC.

Vi söker dig som har en gedigen erfarenhet av myndighetsutövning enligt SoL, LVU, LVM och LSS. Du bör ha erfarenhet av att arbeta i en beställar-utförarorganisation och ha kunskap om såväl myndighetsutövning som psykosocialt behandlingsarbete och tidigt förebyggande insatser såsom råd/stöd//service. Du bör vara flexibel, strukturerad, analytiskt lagd samt ha god organisations- och samarbetsförmåga.

Vi söker en engagerad och modig ledare som tillsammans med oss vill fortsätta att utveckla arbetet på myndighetskontoret. I ditt ledarskap bör du vara både inkännande och handlingskraftig. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.


ÖVRIGT
För mer information om tjänsten kontaktar du:

Håkan Olsson, Ledarskaparna Chefsrekrytering.
Mobil: 0705-81 79 18
E-post: hakan.olsson@lcrm.se

Vi ber vänligt men bestämt annonsörer och försäljare att inte kontakta oss.

Kontaktpersoner på detta företaget

Lena Myhrman
031-96 54 83
Nås via kommunens växel
031-97 62 00
Eva Klintberg
031-978831
Inger Albertsson
031-97 62 26
Marita Olsson Leitet
031-97 88 65
Facklig företrädare
nås via kommunens växel 031-97 62 00
Eva Schäder
031-976355
Catarina Nordqvist
031- 976391
Hootan Torkalinaghipoor
031-97 88 28
Joakim Pettersson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Öckerö kommun, Socialförvaltningen
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månadslön
  • Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde: Snarast.
  • Publicerat: 29 augusti 2014

Besöksadress

Sockenvägen 13, Öckerö 47580 Öckerö
None

Postadress

Box 1035
Öckerö, 47580

Liknande jobb


16 december 2024

16 december 2024

16 december 2024