OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Social och arbetsmarknadskontoret, myndigheten för funktionshindrade har ansvar för alla personer under 65 år som har behov av olika insatser enligt socialtjänstlagen och enligt lagen om särskild stöd och service LSS. Myndigheten har idag 28 personal anställd, LSS- och SoL handläggare, familjehems- och kontaktsekreterare, arbetsterapeut, avtalssamordnare, tillsynsinspektörer, assistenter, sektionsledare och en resultatområdeschef Vår myndighet är en beställarenhet som samverkar med interna och externa parter kring insatser för personer med funktionshinder. Myndigheten har en uppdragsplan upprättad med kontorschef ang mål och kvalitetsuppföljningar och olika utredningsuppdrag både från nämnd och kontorschef. ARBETS- OCH ARBETSPLATSUPPGIFTER Som myndighetschef kommer Du att under resultatområdeschef svara för utvecklings- och kvalitetsarbete, budget- och vissa personalfrågor. Leda och fördela det vardagliga arbetet tillsammans med sektionsledare och resultatområdeschef. KVALIFIKATIONER vi söker Dig som har högskoleutbildning, chefs- arbetsledarerfarenhet, gedigen erfarenhet samt god kännedom om myndighetsfrågor.