OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Omgivet av hav i tre väderstreck, med vacker natur och goda kommunikationer är Båstads kommun en modern idyll med fullskalig service. Vårt strategiska läge på Bjärehalvön med två järnvägsstationer, närhet till flygplats och motorväg gör oss dessutom till en attraktiv pendlingskommun och kreativ mötesplats för olika människor, erfarenheter och kompetenser.
Vår vision är att vara en förebild för ett friskt liv och hållbart entreprenörskap samt att attrahera människor som vill värna det sunda livet och utveckla kunskap, kultur och affärer. Båstads kommun är en attraktiv och utvecklande arbetsplats där vår värdegrund bygger på professionalism, arbetsglädje och respekt. Vi är en mängd olika verksamheter som tillsammans gör skillnad varje dag. Genom samarbete och utveckling samt kompetenta och engagerade medarbetare, ger vi god service till våra medborgare.
Vi är professionella i våra yrkesroller där vi bidrar till varandras goda arbetsmiljö genom öppet diskussionsklimat, tillit och lyhördhet. Nu söker vi dig som vill vara med att driva och utveckla Myndighetsenheten tillsammans med chefskollegor och medarbetare!
ARBETSUPPGIFTER
Som myndighetschef ansvarar du för verksamheten vad gäller kvalitet, personal och ekonomi. Verksamheten består idag av medarbetare som arbetar som biståndshandläggare, LSS handläggare, psykiatrihandläggare och avgiftshandläggare.
Du leder enhetens mål- och verksamhetsstyrning och stödjer och inspirerar till att nå de uppsatta målen och en god resurseffektivitet. Du arbetar för att medarbetare får det nära stödet vad gäller ärendehandledning och metodstöd och ansvarar för att ge förutsättningar att bedriva ett arbete av god kvalitet. Målet är en god vård och omsorg för vård och omsorgstagarna.
Du ansvarar för att säkerställa goda rutiner och arbetsprocesser och att verksamheten har hög rättssäkerhet.
Samarbete och samverkan är viktigt, såväl internt som externt. Du kommer att ingå i externa nätverk och är även föredragande i Vård och omsorgsnämnden.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som är utbildad socionom eller med motsvarande akademisk examen. Uppdraget kräver dokumenterad praktisk erfarenhet av myndighetsutövning inom LSS och/eller SoL och du har god kunskap om aktuell lagstiftning. Du är trygg i hantverket och har ett helhetstänk kring funktionshinderomsorgens-/ och socialtjänstens roll och uppgifter. Det är meriterande om du har tidigare chefs-/ledarerfarenhet.
Som ledare hos oss vill vi att du är en god kommunikatör som får gehör för tankar och idéer. Genom ditt sätt att kommunicera och argumentera skapar du entusiasm och energi som uppmuntrar prestationer, teamkänsla och ökad motivation hos dina medarbetare.
Vidare är du en ledare som förstår vikten av att samverka i övergripande frågor för att skapa mervärde. Du tar hänsyn till olika perspektiv och kan sätta den egna verksamhetens betydelse i ett större sammanhang. I ditt uppdrag kommer du att ha många samarbetsytor samt ett nära samarbete med dina kollegor och vi ser det som en självklart att du trivs med det.
Genom att vara intresserad och skapa förståelse för andra verkar du för ett respektfullt arbetsklimat. Sist men inte minst söker vi dig motiveras av tydliga mål och kan omvandla dessa till konkret handling.
Välkommen med din ansökan!
ÖVRIGT
Som en del i vårt hälsofrämjande arbete erbjuder vi friskvårdsbidrag och möjlighet att teckna förmånscykel. Det finns även möjlighet till löneväxling, avtal för miljöbil samt semesterlöneväxling där gällande avtal finns. Rökfri arbetstid tillämpas. Båstads kommun är en del av Familjen Helsingborg och genom det finns samarbetsområden för kompetensutveckling och erfarenhetsutbyte i regionen.
Kommunala avtal gäller. För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.
Inför rekryteringsarbetet har Båstads kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.