OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
I Kalmar är det alltid nära till rekreation och naturupplevelser. Oavsett var du bor i kommunen, har du aldrig långt till havet. Här finns gott om möjligheter till ett kustnära boende. Tillsammans med en bra kommunal service och ett stort utbud av handel och nöjen ger det en mycket hög livskvalitet. Kommunens arbetsplatser representerar verksamheter med cirka 150 olika yrken på tio förvaltningar och tillsammans är vi 5 000 anställda. Omsorgsförvaltningen ansvarar för insatser till äldre. ARBETSUPPGIFTER Myndighetshandläggning utifrån socialtjänstlagen för personer med demensdiagnos. I rollen har du ansvar för ansöknings- och utredningsprocessen fram till att beslut fattats i ett ärende. Arbetet innebär även stöd till den enskilde och anhöriga genom samtal i samband med ansökan om bistånd i olika skeden av en demensutveckling. Handläggaren har ett nära sammarbete med primärvårdens sjuksköterskor och läkare utifrån kommunens och landstingets gemensamma vårdprogram för demenssjukdomar. KVALIFIKATIONER Socionom eller högskoleutbildning inom sociala omsorgsprogrammet. Körkort erfodras. Arbetet ställer stora krav på Din förmåga att skapa kontakter med enskilda omsorgstagare, anhöriga samt olika samarbetspartners internt och externt. Rollen som myndighetshandläggare innebär att Du ska kunna representera arbetsgivaren och arbetsgivarens intentioner i olika sammanhang till exempel vid vårdplaneringar tillsammans med personal inom primärvården och länssjukhuset Vi söker Dig som har erfarenhet av myndighetshandläggning utifrån socialtjänstlagen. Vi lägger stor vikt vid förmågan att kunna uttrycka sig i tal och skrift samt kunna utreda och dokumentera. Vi lägger även stor vikt vid prioriterings-, planerings, och organistationsförmåga.