OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Myndighetshandläggare till ekonomiskt bistånd på Arbetsmarknadsförvaltningen
Arbetsmarknadsförvaltningen är en ung och dynamisk verksamhet med ett tydligt politiskt uppdrag att bedriva en verksamhet med fokus på arbete och individens förmåga till självförsörjning. Vi söker nu en myndighetshandläggare till vår enhet Ekonomiskt bistånd. För att lyckas i uppdraget är det viktigt att du delar vår entusiasm och vilja att jobba målinriktat och att åstadkomma resultat.
Som myndighetshandläggare är din huvuduppgift att handlägga ansökningar om ekonomiskt bistånd, alltså att utöva myndighetsutövning enligt socialtjänstlagen. Uppgiften förutsätter en hög grad av rättssäkerhet och effektivitet och som handläggare har du ett stort ansvar för detta och de beslut du fattar.
Arbetet innebär även att vara behjälplig med de frågor som uppkommer i samband med ansökan om ekonomiskt bistånd, både via telefon och vid behov personliga möten. I arbetsuppgifterna ingår även att vara behjälplig i receptionen vid behov. Handläggare av ekonomiskt bistånd har ett nära samarbete med arbetsmarknadssekreterare och vägledare inom arbetsmarknadsavdelningen och samverkar även med andra förvaltningar och myndigheter vid behov.
Inom vår verksamhet finns goda utvecklingsmöjligheter och vi värdesätter din delaktighet i att utveckla och forma uppdraget.
KVALIFIKATIONER
Högskoleutbildning; socionom, beteendevetenskaplig inriktning eller utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig.
Erfarenhet av handläggning av individärenden/myndighetsutövning gällande ekonomiskt bistånd är meriterande.
Uppdraget ställer stora krav på administrativ förmåga och noggrannhet och du ska vara van att uttrycka dig väl i tal och skrift.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet – att du är trygg och självständig i ditt arbete, samtidigt som du är en god samverkanspartner. Du ska kunna uppvisa ett gott och professionellt bemötande i alla individkontakter.
OM ANSTÄLLNINGEN
Heltid. Vikariat tom 2022-09-30 med möjlighet till förlängning. Tillträde 2022-04-01.
Tjänsten tillsätts om erforderliga beslut tas.
LÖN
Individuell lönesättning, ange löneanspråk i din ansökan
KONTAKTPERSONER
Lotta Andersson, Enhetschef, tfn: 0455-30 43 67
FACKLIGA FÖRETRÄDARE
Marie Petersson, Vision 0455-30 48 65
Mikael Wickström, SSR 0455-30 43 29
ANSÖKAN
Välkommen med din ansökan via länken nedan senast 2022-03-03.
ÖVRIGT
Karlskrona kommun använder kompetensbaserad rekrytering för att vara en arbetsgivare som är fri från diskriminering. Vi välkomnar sökanden oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, funktionshinder, sexuell läggning eller ålder. Vi har tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Därför undanber vi oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.
Kontaktpersoner på detta företaget
Mats Dahl
0455-30 36 23
Marianne Hansson
0455-303018
Birgitta Strelert
Maria Persson
AnnSofie Johansson
Sussie Rantil
Lena Dehlin
Henning Fuhrman
Henning Fuhrman
0455-30 47 57
Johan Johansson
0455- 30 36 87