OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
I Kalmar är det alltid nära till rekreation och naturupplevelser. Oavsett var du bor i kommunen, har du aldrig långt till havet. Här finns gott om möjligheter till ett kustnära boende. Tillsammans med en bra kommunal service och ett stort utbud av handel och nöjen ger det en mycket hög livskvalitet. Kommunens arbetsplatser representerar verksamheter med cirka 150 olika yrken på tio förvaltningar och tillsammans är vi 5 000 anställda. Omsorgsförvaltningen ansvarar för insatser till äldre. ARBETSUPPGIFTER Myndighetshandläggning utifrån socialtjänstlagen för äldre och personer med vissa funktionsnedsättning. I rollen som myndighetshandläggare har du ansvar för ansöknings- och utredningsprocessen fram till att beslut fattats i ett ärende. Arbetet innebär hembesök hos enskilda och vårdplaneringar på sjukhuset tilsammans med den enskilde, anhöriga och sjukvårdspersonal. Handläggaren har ett nära samarbete med kommunens sjuksköterskor, arbetsterapeuter och sjukgymnaster. KVALIFIKATIONER Socionom eller högskoleutbildning inom sociala omsorgsprogrammet. Körkort erfodras. Arbetet ställer stora krav på Din förmåga att skapa kontakter med enskilda omsrogstagare, anhöriga samt olika samarbetspartners internt och externt. Rollen som myndighetshandläggare innebär att Du ska kunna representera arbetsgivaren och arbetsgivarens intentioner i olika sammanhang till exempel vid vårdplaneringar tillsammmans med personal inom primärvården och länssjukhuset. Vi söker Dig som har kunskaper samt erfarenhet av myndighetshandläggning utifrån socialtjänstlagen.Vi lägger stor vikt vid förmågan att uttrycka sig i tal och skrift. Vi lägger även stor vikt vid prioriterings-, planerings- och organisationsförmåga.