Myndighetskommunikatör till verksamt.se

Arbetsbeskrivning

Är du en en operativ kommunikatör med strategiskt tänk? Då kan du vara den vi söker.

Verksamt.se är ett myndighetsgemensamt varumärke tillika en webbplats som gör det enklare att starta och driva företag och hantera företagets myndighetsärenden digitalt. Enheten Digital kommunikation, som du kommer att tillhöra, driver verksamt.se i samverkan med andra myndigheter. Kommunikationsteamets uppdrag är att öka blivande och etablerade företagares kännedom och kunskap om det innehåll och de tjänster som finns på verksamt.se. Vi stöttar även delar av den interna kommunikationen inom myndighetssamarbetet bakom verksamt.se. 

Du kommer framför allt att arbeta tillsammans med medarbetare i kommunikationsteamet och projektledare i våra olika uppdrag. Du kommer även få möjlighet att arbeta mer självständigt inom vissa projekt och även hålla i vissa externa kontakter med våra samarbetspartners. Arbetet är brett och kan växla över tid – och från dag till dag. Du ska helt enkelt gilla att rycka in där det verkligen behövs.


Om tjänsten

I rollen som kommunikatör ingår bland annat att planera, producera, genomföra och sammanställa kommunikationsinsatser och dess resultat utifrån våra befintliga uppdrag. Det kan till exempel innebära att du ska:

- Ta fram en kommunikationsplan.

- Själv producera eller från byrå beställa innehåll till våra interna och externa kanaler i form av till exempel webbtexter, filmer, sociala medier-inlägg, annonser och Powerpoint-presentationer.

- Själv eller tillsammans med våra sociala medier-redaktörer publicera innehåll i våra sociala kanaler, primärt Facebook och Linkedin.

- Sammanställa och analysera resultat från kommunikationsinsatser.

- Ingå i förvaltnings- och utvecklingsprojekt av innehåll och tjänster på verksamt.se som kräver en projektledande kommunikatör.  

Ditt tjänstgöringsställe: På grund av pandemin arbetar vi sedan en tid tillbaka hemifrån. Detta arbete kan till stora delar utföras digitialt varpå arbetsort är valfri.

 Tillsättning snarast.

- Visstidsanställning till och med 2021-09-30 med trolig möjlighet till förlängning.   

Vi söker dig som har:

Minst 3 års erfarenhet av strategiskt och operativt externt kommunikationsarbete på en myndighet. Även annan offentlig förvaltning såsom kommun, region och länsstyrelse är meriterande och kan komma att bedömas likvärdigt med erfarenhet från myndighet.

Minst 3 års erfarenhet av att jobba med innehållsproduktion till både externa och interna kanaler, inklusive sociala kanaler.

- Du uttrycker dig mycket väl i svenska.

- Du har minst 2 års dokumenterad vana av att skriva texter som publicerats i en myndighets (eller annan offentlig verksamhets) externa kanaler såsom webbplats, nyhetsbrev och sociala kanaler

Följande är meriterande:


• Du har vana av att arbeta (som självständig kommunikatör) i projekt.
• Du erfarenhet inom digitalt innehålls- och utvecklingsarbete.
• Du har arbetslivserfarenhet som kommunikatör i näringslivet.
• Du har intresse för företagarfrågor. 

Som person söker vi dig som är: 


• Handlingskraftig och tar egna initativ.
• Relationsskapande och tycker om att bidra till ett gott samarbetsklimat i teamet.
• Tycker om att göra en insats där det verkligen behövs, även om det ibland sker utifrån snabba förutsättningar.     

Vi förväntar oss att du lever upp till vår medarbetar- och chefspolicy som uttrycker de förväntningar vi har på alla medarbetare.

Anställningsform och sista ansökningsdag

Anställningen är en visstidsanställning till och med 2021-09-30 med trolig möjlighet till förlängning. Sista ansökningsdag är den 7:e mars 2021.

Mer information och kontakt

För mer information om arbetsuppgifterna är du välkommen att kontakta ansvarig chef Anna Alicedotter 08-681 65 17. Frågor om rekryteringsprocessen besvaras av HR-strateg Åsa Söderberg 08-681 96 84. Fackliga företrädare är Imber Råbock, Saco, tfn 08-681 91 73 och Johan Thorell, ST, tfn 08-681 66 01. Vi arbetar kompetensbaserat och rekryteringsprocessen kommer att innehålla urvalsfrågor, tester, intervjuer samt referenstagning.

Här kan du läsa mer om vilka anställningsvillkor och förmåner vi erbjuder.  Vi har även ett publikt intranät. Välkommen att läsa mer på våra medarbetarsidor. 

Tillväxtverket vill tillvarata de kvaliteter som en jämn könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten. Vi eftersträvar en arbetsmiljö där varje medarbetare ges möjlighet att kombinera yrkes- och privatliv för balans i livet.

Välkommen med din ansökan för att skapa din och Sveriges framtid!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Tillväxtverket
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 19 februari 2021
  • Ansök senast: 7 mars 2021

Besöksadress

Götgatan 74
None

Postadress

Box 4044
Stockholm, 10261

Liknande jobb


25 november 2024

25 november 2024

25 november 2024

Kommunikatör med fokus på grafisk formgivning, foto och film

Kommunikatör med fokus på grafisk formgivning, foto och film

25 november 2024