OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsbeskrivning
I rollen som produktutvecklare kommer du att arbeta med att förvalta och förbättra mySafetys befintliga försäkringsprodukter och tjänster samtidigt som du deltar i utvecklingen av nya produkter. I rollen kommer du att få möjlighet att arbeta brett och vara delaktig i flertalet olika frågor, områden och projekt.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer innefatta, men inte vara begränsade till att:
- Underhålla och utveckla försäkringsprodukter och tjänster.
- Delta i projekt samt driva och delta i utrednings/utvecklingsuppdrag.
- Genomföra utredning/analys av egna samt inkomna idéer.
- Utifrån förändringar i försäkringsprodukter och tjänster, se till att relevant information uppdateras och är korrekt.
- Vara ett stöd till organisationen i produktfrågor.
Du kommer att få möjlighet att arbeta i en prestigelös organisation med högt tempo och korta beslutsvägar. mySafety försäkringar sitter i stora och öppna lokaler på Gärdet i Stockholm och du kommer ingå i ett team om fem kollegor. Du kommer att erbjudas flexibelt arbete med möjlighet att arbeta upp till tre dagar hemifrån.
Kvalifikationer och egenskaper
Vi söker dig som har:
- Erfarenhet av försäkringsbranschen, gärna från produktutveckling, skadereglering eller underwriting.
- Grundläggande kunskaper i de regelverk som styr försäkringsprodukter och tjänster
- Erfarenhet av att utforma försäkringsvillkor eller vara delaktig i utformandet
- Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift
Som person har du:
- En förmåga att förstå de behov och förväntningar som finns hos kund och sätta det i relation till verksamhetens förmåga att möta dessa behov
- En förmåga att arbeta strukturerat och grundligt
- En nyfikenhet och ett intresse för försäkringsbranschen
Det är meriterande om du har:
- Eftergymnasial utbildning i ekonomi eller juridik
- Kunskaper i det danska och / eller norska språket
Om mySafety
mySafety erbjuder försäkringar och tjänster för att du ska kunna känna en extra trygghet i vardagen. Vi har specialiserat oss på att motverka och lösa problem som kan uppstå i en modern, digital värld.
mySafety Försäkringar AB startade 1999 och är idag ledande inom ID-skydd och vardagssäkerhet. Vi har verksamhet i Sverige, Finland och Norge.
Läs mer om företaget här! (https://www.mysafety.se/om-mysafety/om-oss)
Om Amendo
Amendo är en av Sveriges ledande aktörer inom rekrytering och konsultuthyrning med en tydlig inriktning mot ekonomi, bank, finans, försäkring, HR och kommunikation. Vi är ett expansivt bolag med kontor i centrala Stockholm, Göteborg, Malmö, Sundsvall och Luleå med verksamhet i hela Sverige. Följ oss gärna på Linkedin (https://www.linkedin.com/company/amendo/%20), Instagram (https://www.instagram.com/amendoab/%20), Facebook (https://www.facebook.com/amendoab/?locale=sv_SE) och TikTok (https://www.tiktok.com/@amendoab)!
Amendo är en del av Amendo Group och har arbetat med kompetensförsörjning sedan 2001. Tillsammans med våra systerbolag Lagotto Executive Search & Interim och Amendo Tech utvecklar vi världen med kompetens, idag och i framtiden.
Frågor och kontakt
I denna rekrytering samarbetar mySafety med Amendo. Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Talent Recruitment Manager Olle Eriksson på olle.eriksson@amendo.se. Då vi träffar kandidater löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum är du varmt välkommen att söka tjänsten så snart som möjligt. Vi ser fram emot din ansökan!