OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi är arbetsgivaren som är små nog att vara nära och stora nog att verkligen göra skillnad.
Att vara anställd i Aberia innebär att du har en närvarande chef, arbetsledning i ditt dagliga arbete, handledning, kollektivavtal, friskvård och en mängd utbildningsmöjligheter, både digitalt och live.
Vi har sedan 2001 varit verksamma inom personlig assistans.
Våra kunder finns i hela Sverige och är barn, unga, vuxna, familjer och kommuner.
Vi har kontor i Stockholm, Skene, Kalmar och Linköping.
Tillsammans har vi en lång och gedigen erfarenhet av att leva med och arbeta inom personlig assistans.
Aberia ägs av Aberia AS, ett norskt familjeägt bolag, med ca 1200 anställda och som startade 1981. Ägare är NHC Group som driver ett brett utbud av välfärdstjänster.
Jag är en tjej på tolv år som bor med min familj i Nacka, Björknäs.
Jag söker dig som kan assistera mig här hemma på min fritid, alltså innan och efter skolan samt på helger.
Jag söker dig som har erfarenhet av flerfunktionshinder. Jag är en väldigt aktiv och rörlig tjej, så du som min assistent behöver alltid vara i min närhet så jag kan vara mig själv. Att vara med mig kan innebära flera lyft, jag är en lättviktare, men det är bra om du är fysiskt stark. Självklart blir du utbildad så du vet hur du ska göra.
Det är viktigt att du ser detta jobb långsiktigt då jag har behov av kontinuitet. Jobbet är ett perfekt extrajobb, t ex för dig som är under utbildning eller som har en annan syssla på dagarna. Om du utbildas inom vård/omsorg är det ett plus, men inget krav.
Viljan och styrkan är det viktigaste.
Idagsläget behöver jag dig några pass i veckan samt ett till två pass varannan helg. Gärna mer.
Jag behöver assistans all vaken tid vilket också inkluderar vissa vardagsmorgnar (06.30-08.00).
Det är även bra att du är flexibel och kan hoppa in med kort varsel.
Total arbetstid för en månad kan variera mellan cirka 20 och 40 timmar.
Eftersom jag är ett barn så måste du ha utdrag ur belastningregistret, detta beställs på www.polisen.se.
För att trivas och växa i yrket som personlig assistent krävs en välgrundad människosyn om alla människor lika värde, mod, engagemang och en vilja att göra skillnad för någon annan. God själv kännedom, lyhörd och flexibilitet är också viktiga egenskaper.
Artiklar i detta ämnet
- Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor