Nämndadministratör

Nämndadministratör

Arbetsbeskrivning

Göteborg växer och förändras snabbt. Få städer har den utvecklingspotential som finns här. Planeringen av det framtida Göteborg är ett lagarbete med många inblandade och Stadsbyggnadskontoret har en central roll i denna utmaning. Gemensamt arbetar vi med förutsättningar för en stor arbetsmarknadsregion, bostäder med kvalitet, en inbjudande offentlig miljö och verkar för att staden blir hållbar ur alla perspektiv. Det vi gör ger avtryck i Göteborg för lång tid framåt. Tillsammans med andra förvaltningar skapar våra 380 medarbetare förutsättningar för en konkurrenskraftig, attraktiv och långsiktigt hållbar stad.

ARBETSUPPGIFTER
Vid enheten Ärendeprocess på stadsbyggnadskontoret arbetar idag två nämndsekreterare. Då en av dem kommer att vara föräldraledig förstärker vi under denna tid det administrativa stödet kring nämndarbetet och söker därför en nämndadministratör. Som nämndadministratör arbetar du tätt ihop med nämndsekreteraren och ni håller tillsammans ihop den administrativa hanteringen kring byggnadsnämndens sammanträden. I tjänsten ingår arbetsuppgifter som till exempel administration kring handlingar till byggnadsnämnden, webbpublicering av handlingar till nämnden, expediering av beslut, framtagande av presentationsmaterial mm.

Byggnadsnämnden sammanträder en gång i månaden och vid nämndens sammanträden sitter nämndsekreteraren som sekreterare och för protokoll. Som nämndadministratör medverkar du vid nämndens sammanträde och assisterar nämndsekreteraren genom att sköta bildspel, kontrollera närvaro mm.

Enheten Ärendeprocess uppdrag är att styra, stödja och utveckla stadsbyggnadskontorets ärendeprocess och informationsförvaltning. Enheten ansvarar för att styra kontorets informationsflöde för att säkerställa en trygg och långsiktig informationsförsörjning där information framställs, hanteras, förvaras, överförs, skyddas och vårdas på ett sådant sätt att den kan tillgängliggöras, användas och återanvändas upprepat under hela den tid den ska bevaras. I enhetens uppdrag ligger även att administrera och kvalitetssäkra myndighetens ärende- och nämndprocess i syfte att säkerställa att byggnadsnämndens beslut bereds och fattas på ett till formen korrekt, rättssäkert och språkligt lättillgängligt sätt. Enheten ger även administrativt stöd till direktör och förvaltningsledning. Vid enheten arbetar idag nämndsekreterare, registratorer, arkivarier, arkivtekniker och förvaltningschefssekreterare.

KVALIFIKATIONER
Du som söker har relevant högskoleutbildning eller likvärdig utbildning varav minst 60 poäng inom statsvetenskap/offentlig förvaltning eller liknande. Vi ser gärna att du har erfarenhet av liknande arbete och juridiska kunskaper inom offentlig förvaltning.

Du har god förmåga att kommunicera och uttrycka dig i både tal och skrift. Du är en van användare av Office-paketets olika delar och är bra på att presentera information i tal och bild.

Arbetet ställer krav på att du är serviceinriktad med mycket god samarbetsförmåga och social kompetens. Du arbetar lösningsfokuserat på ett noggrant, effektivt och strukturerat sätt.

Vi vill att stadsbyggnadskontoret ska präglas av öppenhet och respekt för olikheter och vi tror att mångfald bidrar till att utveckla vår verksamhet.

ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen, uppfylla kraven i GDPR samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller brev.

Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med bemannings-, kandidatsöknings- och rekryteringsföretag samt försäljning av ytterligare annonser.

Sammanfattning

Liknande jobb


Utredare/nämndsekreterare

Utredare/nämndsekreterare

20 november 2024

Registrator

Registrator

19 november 2024

Vi söker en erfaren nämndsekreterare

Vi söker en erfaren nämndsekreterare

15 november 2024