Nämndadministratör, Ledningsstaben, Umeå

Nämndadministratör, Ledningsstaben, Umeå

Arbetsbeskrivning

Region Västerbotten arbetar för att god hälsa och hållbar utveckling ska stärka varandra. Vi tar ansvar för en jämlik välfärd och för att forskning och innovation ger resultat.

Ledningsstabens uppdrag är bland annat att ge den politiska ledningen och verkställande ledningen bra underlag för beslut, det vill säga goda förutsättningar att styra och leda verksamheten så att den når uppsatta mål.

Inom kanslienheten sker administration av ärendeberedning inför politiskt beslutsfattande i styrelse, nämnder, beredningar och fullmäktige. Kanslienheten består av funktionerna nämndsekretariat, registratur och regionarkiv, och på enheten finns idag ett flertal nämndsekreterare/utredare. Vi söker nu en administratör till ett vikariat på kanslienheten. Är du en duktig administratör med intresse i den politiska beslutsprocessen så är du rätt person för oss. Välkommen med din ansökan!

ARBETSUPPGIFTER
Som administratör i Region Västerbotten har du en betydelsefull roll i vår förvaltning, där du ger viktig service och stöd till vår politiska organisation.

Uppdraget innebär att planera, administrera och delta vid regionens fullmäktigesammanträden. I arbetet ingår bland annat utskick av kallelser, bokningar, hantering av fullmäktiges närvaro- och voteringssystem vid sammanträdena mm.

Ett flertal arbetsuppgifter kommer att kretsa kring förberedelsearbetet inför den nya mandatperioden, så som införande av nytt voteringssystem för fullmäktige, arbete med regionens förtroendepersonregister samt hantering av politikens läsplattor och verksamhetssystem.

I tjänsten ingår även att vara samordnare i regionens centrala beredningsgrupp, samt övrigt förekommande administrativa uppgifter inom kansliet.

KVALIFIKATIONER
För detta jobb behöver du ha en avklarad universitets- eller högskoleutbildning inom ett av följande områden; samhällsvetenskap och/eller förvaltningskunskap eller annan utbildning som bedöms likvärdig.

I arbetet behöver du ha mycket god datorvana. Du är kommunikativ, lyhörd och har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Det är meriterande om du har erfarenhet från att arbeta i en politiskt styrd organisation, har god kunskap i besluts- och beredningsprocessers rutiner.

Du är också noggrann och kan arbeta självständigt, strukturerat och metodiskt. Du ser helheten och har god analytisk förmåga samt har en vilja att aktivt bidra till utveckling av arbetsformer och rutiner.

ÖVRIGT
Läs mer om våra förmåner för dig som jobbar med oss på webbsidan
https://www.regionvasterbotten.se/nar-du-jobbar-hos-oss/att-vara-medarbetare

Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Region Västerbotten, Kansli
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 20 maj 2022
  • Ansök senast: 5 juni 2022

Liknande jobb


Nämndsekreterare

Nämndsekreterare

27 november 2024

Utredare/nämndsekreterare

Utredare/nämndsekreterare

20 november 2024

Registrator

Registrator

19 november 2024