OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nämndadministratör
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
- Självständigt samordna förvaltningens ärendeberedning.
- Vara sekreterare i en kommunal nämnd och i samverkansgrupp.
- Ge stöd till handläggare vad gäller att skriva handlingar, föredragningsteknik, lagstiftning.
- Utveckla administrativa rutiner för nämndarbetet.
- Ge stöd till förtroendevalda och förvaltningsledning i kommunal- och förvaltningsrättsliga frågor.
- Registrering.
Kompetenskrav
- Högskoleutbildning inom samhällsvetenskap, förvaltning eller juridik.
- Goda kunskaper i Officepaketet.
- Erfarenhet av kvalificerat administrativt arbete, minst två år.
För att trivas i rollen som nämndsekreterare ska du vara analytisk, strukturerad, självgående samt haen god organisationsförmåga. Du har också en hög servicevilja. Du uttrycker dig väl i tal och skrift. Du är flexibel i ditt arbetssätt och har god initiativförmåga. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
Övrigt meriterande
- Kunskap om lagstiftning inom aktuellt område.
- Erfarenhet av moderna dokument- och ärendehanteringssystem, gärna W3D3.
- Erfarenhet från offentlig verksamhet.
Anställningens omfattning
Tillsvidareanställning from 2013-08-01, 100 %. 1 plats.
Ansökan
Sista ansökningsdag är 2013-07-05.
Märk ansökan med "Juridikrekrytering".
Skicka in din ansökan via externa webbplatsen: http://juridikrekrytering.com/jobs/view/nc3a4mndadministratc3b6r-till-fc3b6rvaltningskontor-vc3a5rd-och-stc3b6d
Välkommen med din ansökan!
Vi undanber oss kontakt med annonsörer och bemanningsföretag i rekryteringen.
Kontaktpersoner på detta företaget
Marja Hietanen