OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Svalövs kommun – med ett strategiskt läge inom familjen Helsingborg – erbjuder närhet, optimism och ett gynnsamt klimat för arbete och liv, samt goda förutsättningar för ett dynamiskt företagande. Bra kommunikationer gör det lätt att arbetspendla. Här bor ca 14 300 invånare.
ARBETSUPPGIFTER
Du kommer att arbeta på kommunledningskontorets kanslienhet. Svalövs kommun har en samordnad nämndsadministration och du kommer att ingå i en grupp av administratörer, nämndsekreterare, överförmyndarhandläggare och jurister.
Tjänsten är administrativ och huvuduppgifterna består av diarieföring av allmänna handlingar, utlämnande av allmänna handlingar, besvara frågor från allmänhet och media, systemförvaltning, posthantering samt hantering av extern och intern e-post.
I tjänsten kommer du även att hantera säkerhetsklassade handlingar.
I din roll som nämndsadministratör kommer du att vara ett stöd till övriga verksamheter i frågor som rör ärende- och dokumenthantering samt utbilda nyanställda i kommunens ärendehanteringssystem.
Utöver detta innebär tjänsten att vara ett praktiskt stöd till kommunens nämnds- och bolagssekreterare och tillsammans med dem samordna och administrera kommunens olika organ. Du kommer också att vara mötessekreterare i kommunala råd.
Tjänsten är en allmän visstid med eventuell möjlighet till förlängning. En säkerhetsprövning och registerkontroll kommer att genomföras i enlighet i bestämmelser i säkerhetsskyddslagen. Detta är en förutsättning för anställning.
KVALIFIKATIONER
Dina personliga egenskaper är mycket viktiga för oss!
Arbetet ställer krav på att du är villig att ta ansvar, arbeta strukturerat, är noga med detaljer och trivs med förbättringsarbete i vardagen. Du har ett positivt och lösningsinriktat sinnelag med god samarbets- och kommunikationsförmåga.
Du ska ha lämplig gymnasieexamen, men en högskoleutbildning inom relevant område är meriterande, så som statsvetenskap. Även relevant yrkeserfarenhet är meriterande. Du har goda kunskaper i svenska, så väl tal som skrift. Det är också viktigt med goda kunskaper i de vanligaste administrativa IT-verktygen.
Tjänsten kräver hög professionalitet och integritet.
Övriga meriterande kunskaper är erfarenhet av ärendehanteringssystemet Ciceron Dokument och Ärende, förtroendemannaregistret Troman samt kunskaper i kommunallagen, förvaltningslagen, offentlighets- och sekretesslagen, tryckfrihetsförordningen samt dataskyddsförordningen.
ÖVRIGT
Vi ber dig söka tjänsten genom länken i denna annons för att underlätta vår hantering av inkomna ansökningar samt för att säkerställa kvaliteten i vår urvalsprocess. Det är av största vikt att du är noggrann när du fyller i din ansökan då den bedöms gentemot andra sökande. En ansökan till Svalövs kommun är en allmän handling.
Användaren samtycker till och godkänner att Visma hanterar personuppgifter i enlighet med Vismas Policy om Personuppgifter och Cookies.
Du som söker jobb och har skyddade personuppgifter ska kontakta rekryterande chef i annonsen som kommer guida dig vidare för en säker ansökningsprocess. Du ska inte ansöka digitalt via ansökningslänken.
Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till 0771-693 693.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför all kontakt från bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.