OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Burlövs kommun - den kreativa mötesplatsen för boende, näringsliv, utveckling och kultur.
Här skapar vi värde för våra medborgare i en kommun i tillväxt.
Vill du vara med och bygga det attraktiva, tillgängliga, hållbara och trygga Burlöv?
Just nu söker vi en kvalificerad nämndsadministratör till kommunens kansliavdelning. Avdelningen utgör en stödfunktion till hela den kommunala organisationen. Avdelningen ansvarar för bl.a. kommunens informationsförvaltning, den politiska ärendeprocessen, utredningar, juridisk vägledning, säkerhet och krisberedskap.
ARBETSUPPGIFTER
Som nämndsadministratör utgör du länken mellan chefer, handläggare och politik. Tillsammans med nämndsekreterare ansvarar du för att säkra att den politiska ärendeprocessen följer gällande lagstiftning och Burlövs kommuns fastställda styrdokument.
Bredden på arbetsuppgifter är stor. Du ingår i ett team som tillsammans genomför, samordnar och stödjer kommunens arbete med ärendehantering, nämndsadministration, diarieföring, arkivering och dokumenthantering. Huvudfokus för tjänsten är miljö- och byggverksamheten, men som teammedlem kommer du även att delta i stödet till övriga verksamhetsområden.
Du kommer även att få möjlighet att delta i projekt och i det kontinuerliga utvecklingsarbete som bedrivs inom verksamhetsområdet, t.ex. med digitalisering och automatisering av kommunens ärende- och informationshantering. Du kommer också att spela en viktig roll i kommunens kontakt och service gentemot allmänheten.
KVALIFIKATIONER
Formella kvalifikationer:
• Universitets-/högskoleutbildning inom relevant område, eller erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig
• Flerårig erfarenhet från liknande arbetsuppgifter inom offentlig verksamhet
• Kunskaper om relevant lagstiftning (kommunalrätt/förvaltningsrätt/offentlighet och sekretess)
• Mycket god förmåga att uttrycka dig tydligt och korrekt i svenska språket både i tal och skrift
• Goda IT-kunskaper
Det är meriterande om du har kunskap om och erfarenhet av att arbeta i ärendehanteringssystemen Vision och Evolution.
Personliga egenskaper:
• Effektivitet
• Anpassningsförmåga och en positiv syn på att hjälpa till där det behövs i stort och smått
• God kommunikations- och samarbetsförmåga
• Noggrannhet, hög integritet och ansvarskänsla
• Kan arbeta såväl självständigt som i grupp
• Omdömesgill och van att planera och fullfölja ditt arbete
• God problemlösningsförmåga
• Tar egna initiativ för att lösa de frågor som dyker upp
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
ÖVRIGT
Burlövs kommun ser mångfald som en styrka i vårt gemensamma uppdrag.
Vi erbjuder utvecklingsorienterade arbetsplatser som kännetecknas av trivsel och arbetsglädje. Våra medarbetare är engagerade och i högsta grad delaktiga i att steg för steg realisera kommunens mål och uppdrag utifrån vår värdegrund.
Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.