OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Burlöv är en spännande kommun i tillväxtregionen mellan Malmö och Lund. Vi har en nära organisationskultur som möjliggör och betonar samarbete, innovation och ett hållbart arbetsliv. Tillsammans utvecklar vi verksamheten och skapar värde för våra medborgare.
Vill du vara med och bygga det attraktiva, tillgängliga, hållbara och trygga Burlöv?
Burlövs kommun har höga ambitioner och vi driver utvecklingen framåt! I kommunledningsförvaltningen pågår ett ständigt kvalitetsarbete för att förbättra stödet till våra verksamheter. Våra avdelningar har ett nära samarbete där var och en tar ansvar för såväl sina egna uppdrag som för våra gemensamma mål.
Den aktuella tjänsten som nämndsadministratör är placerad centralt på kommunledningsförvaltningen, inom kansliavdelningen, som är en stödfunktion till hela den kommunala organisationen. Det är en inkluderande och prestigelös arbetsplats med hög och bred kompetens och ett stort engagemang. På kansliavdelningen hanteras bland annat nämndsadministration, registratur, arkiv, juridiska frågor, utredningar och säkerhets- och beredskapsfrågor.
ARBETSUPPGIFTER
Vi söker en erfaren nämndsadministratör till kommunens centrala kansliavdelning, med placering på kommunledningsförvaltningen.
Du kommer att få arbeta självständigt som ett administrativt stöd till de politiska organen. Som nämndsadministratör ingår du i ett team som tillsammans driver och utvecklar dokument- och ärendehanteringen i Burlövs kommun.
I rollen ingår bl.a. nämndsadministration, registrering av allmänna handlingar i diarieföringssystemet, hantering av e-post och inkommande handlingar, arkivering, planering och samordning. Viss systemadministration eller andra administrativa uppgifter kan förekomma.
Burlövs kommun befinner sig i ett spännande skede när det gäller utvecklingen av kommunens administrativa processer och som nämndsadministratör har du en nyckelroll i det fortsatta utvecklingsarbetet.
Tjänsten kräver noggrannhet, hög integritet och ansvarskänsla. Du kommer att ha nära kontakter med förtroendevalda, förvaltningsledningar och handläggare.
Bredden på arbetsuppgifter är stor och du måste ha anpassningsförmåga och en positiv syn på att hjälpa till där det behövs i stort och smått. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
KVALIFIKATIONER
Formella kvalifikationer:
• Universitets-/högskoleutbildning inom relevant område, t.ex. statsvetenskap
• Kunskaper om relevant lagstiftning (kommunalrätt/förvaltningsrätt/offentlighet och sekretess)
• God kännedom om en myndighets ärende- och dokumenthantering
• Förmåga att uttrycka dig tydligt och korrekt i svenska språket både i tal och skrift
• Goda IT-kunskaper
Personliga egenskaper:
• Intresse för samhällsfrågor
• God kommunikations- och samarbetsförmåga
• Struktur, noggrannhet och ordningssinne
• Kan arbeta såväl självständigt som i grupp
• Omdömesgill och van att planera och fullfölja ditt arbete
• God problemlösningsförmåga
• Tar egna initiativ för att lösa de frågor som dyker upp
ÖVRIGT
Vill du veta mer om Burlövs kommun välkomnar vi dig till www.burlov.se.
Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.