Nämndsamordnare/ nämndsekreterare 

Nämndsamordnare/ nämndsekreterare 

Arbetsbeskrivning

Vill också du ha ett jobb som är till nytta och glädje för andra människor? Där du är med och formar hur vårt samhälle ska se ut i framtiden. Där du får vara ditt bästa jag. 

I Lidingö stad hör arbete samman med hälsa. Vi satsar helhjärtat på utvecklande ledarskap och på dig som person. Med 2500 färgstarka kollegor inom 260 olika yrken, så behöver din vardag aldrig bli grå. 

Gå in på lidingo.se/jobb så får du veta hur det är. På riktigt.

I Lidingö stad värdesätter vi gott ledarskap där alla
chefer har gått utbildning i utvecklande ledarskap. Vi satsar även på våra
medarbetare i form av kompetensutveckling, hälsodagar, friskvårdstimme, flextid
och du har tillgång till friskvårdslokal och träningspass i Stadshuset. Vi
har även en central introduktion för nyanställda och workshops i aktivt
medarbetarskap. Tillsammans skapar vi vår arbetsmiljö.

Tjänsten som nämndsamordnare är placerad på den administrativa enheten på Lärande- och kulturförvaltningen och du kommer att arbeta tillsammans med 11 medarbetare med olika ansvarsområden. De två nämnder du kommer att arbeta med är Utbildningsnämnden och Kultur- och fritidsnämnden.

Varmt välkommen med din ansökan!

Arbetsuppgifter
Lidingö stadshus ligger endast 15 minuter från T-centralen. För att komma hit tar du antingen bilen, bussen från Ropsten, pendelbåten eller varför inte cykeln över bron. Oavsett valet av resväg så ligger Lidingö mer centralt än vad många tror. Som nämndsamordnare är du en viktig länk mellan politiken och tjänsteorganisation med den huvudsakliga uppgiften att ge nämnderna och förvaltningen kvalificerat stöd i beredningen av ärenden inför politiska beslut. 

I rollen ingår det att samordna och kvalitetssäkra ärenden och beslutsunderlag till nämnderna. Du ansvarar även för kallelser, protokoll, expediering av beslut i beslutsprocessen samt övrig administration så som arvodesregistrering och hantering av förtroendevaldas iPads. Du ger specialiststöd till politiker och tjänstemän i nämndprocessen. Du deltar i nämndprocessens alla delar och har en viktig roll vid nämndernas sammanträden och olika beredningsforum.

I tjänsten ingår även att självständigt handlägga egna ärenden som exempelvis interpellationssvar och remisser. Även utredningsuppdrag inom nämndernas uppdrag kan förekomma. Vidare kommer du att ta initiativ, driva och medverka i utvecklingen av processer, system och rutiner kring nämndarbetet. Du är även förvaltningens kontaktperson i frågor som rör ärendehanteringssystemet och du upprättar samt registrerar handlingar. 

Kvalifikationer
För att lyckas i rollen behöver du en högskoleexamen inom offentlig förvaltning, statsvetenskap, juridik eller motsvarande kunskaper. Du behöver ha dokumenterad kunskap och erfarenhet av kommunal förvaltning och politisk styrning. Har du dessutom erfarenhet av att arbeta med nämndadministration och ärendehantering i kommunal verksamhet ser vi det som meriterande. Tidigare erfarenhet av kvalificerat utredningsarbete är även meriterande för tjänsten. 

Som person är du noggrann, strukturerad och har en god förmåga att samarbeta och kommunicera pedagogiskt, tydligt och respektfullt. Du trivs med att arbeta både självständigt och i team samt har ett flexibelt förhållningssätt. Befattningen ställer krav på att du kan ha många arbetsuppgifter i gång samtidigt, ibland under tidspress. Arbetet förutsätter en mycket god förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift.

I Lidingö stad arbetar vi utifrån värdeorden engagerad, professionell och initiativrik. De ger oss vägledning om hur vi vill uppfattas och agera för att ge en god service och det bästa stödet till Lidingöborna.

Övrigt
Staden tillämpar individuell lönesättning. 
Tjänstgöring på kvällstid förekommer.
Möjlighet till arbete på distans 1-2 dagar i veckan. 

Inför rekryteringsarbetet har Lidingö stad tagit ställning till rekryteringskanaler
och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare,
rekryteringssajter och liknande.

Kontaktinformation
Åsa von Strokirch, Administativ chef, 08-731 46 92

Facklig representant, nås via stadens kundcenter, 08- 731 30 00

Arbetsplats
Lejonvägen 15

181 32 Lidingö

Kontaktpersoner på detta företaget

Rektor Sara Dahl
08-731 44 65
Bitr rektor Matts Jonsson
08-731 38 14
Bitr rektor Birgitta Sturk
08-731 65 65
Bitr rektor Johanna Kvant
(+46) 08-731 36 33
Rektor Emma Drott
(+46) 08-731 36 01
Enhetschef Lisa Wirén
(+46) 08-731 37 37
Samordnare Åsa Lundgren Eriksson
(+46) 08-731 46 13
Administratör Kerstin Tysklind
08-731 47 59
Rektor Anna-Lena Bresell
08-731 38 90
Enhetschef Sören Ingman
(+46) 08-731 34 05

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Lidingö stad
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 29 mars 2022
  • Ansök senast: 13 april 2022

Besöksadress

Stockholmsvägen 50 18182 Lidingö
None

Postadress

None
LIDINGÖ, 18182

Liknande jobb


Nämndsekreterare

Nämndsekreterare

23 december 2024

Kanslisekreterare

Kanslisekreterare

20 december 2024

19 december 2024

Nämndsekreterare, vikariat

Nämndsekreterare, vikariat

19 december 2024