OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Kommunkansliet ingår i Kommunledningsförvaltningen och innefattar verksamheterna kansli, utredning, juridik, arkiv, säkerhetsarbete, alkoholhandläggning och tillsynsutövning samt överförmyndarhandläggning. Från och med årsskiftet kommer kommunkansliet svara för sekreterarskap i och registratorskap för samtliga nämnder.
Arbetsbeskrivning
Nämndsekreteraren är spindeln i nätet och ansvarar för registrering av handlingar, ärendesamordning, beredning av sammanträdeshandlingar, sekreterarskap i nämnd och rådgivande organ samt därtill hörande arbetsuppgifter. Härutöver förekommer andra administrativa arbetsuppgifter inom kommunkansliet.
Kvalifikationer
Lämplig högskoleutbildning inom administration eller juridik gärna med inriktning mot offentlig förvaltning eller annan utbildning eller erfarenhet som prövas likvärdig. Vi söker en stabil person med servicekänsla och ordningssinne samt förmåga att arbeta under tidspress. Självklart har du goda kunskaper i svenska, såväl i tal som skrift samt gärna erfarenhet av arbete i kommunens dokument- och ärendehanteringssystem ephorte.
Övrigt
Vikariat 100% tom 2017-09-30
Karlshamns kommun eftersträvar mångfald och ser gärna sökande som bidrar till detta. Kommunen vill även verka hälsofrämjande och erbjuder en mängd olika friskvårdsaktiviteter. Rökfri arbetstid tillämpas.
För mer information kontakta
Administrativ chef Jens Odevall, 0454-811 36
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samtmöjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig ansöka via länken iannonsen. En ansökan till Karlshamns kommun är en allmän handling.
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- ochrekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.