OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Kommunkansliet ingår i Kommunledningsförvaltningen och innefattar verksamheterna kansli, utredning, juridik, arkiv, säkerhetsarbete, alkoholhandläggning och tillsynsutövning samt överförmyndarhandläggning. Från och med årsskiftet kommer kommunkansliet svara för sekreterarskap i och registratorskap för samtliga nämnder.
Arbetsbeskrivning
Nämndsekreteraren är spindeln i nätet och ansvarar för ärendesamordning, framskrivningar och beredning av sammanträdeshandlingar, sekreterarskap i nämnd och rådgivande organ. Härutöver förekommer andra administrativa arbetsuppgifter inom kommunkansliet.
Kvalifikationer
Lämplig högskoleutbildning inom administration eller juridik, gärna med inriktning mot offentlig förvaltning eller annan utbildning eller erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Vi söker en stabil person med servicekänsla och ordningssinne samt förmåga att arbeta under tidspress. Självklart har du goda kunskaper i svenska, såväl i tal som skrift samt goda datorkunskaper.
Övrigt
Tillsvidareanställning, 100 %.
För mer information kontakta
Administrativ chef Jens Odevall, 0454-811 36
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samtmöjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig ansöka via länken iannonsen. En ansökan till Karlshamns kommun är en allmän handling.
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- ochrekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.