OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du vara med och arbeta för medborgarnas bästa? Nu har du som är intresserad av politiskt styrda organisationer chansen att få en kombinerad tjänst som nämndsekreterare och registrator.
Tekniska kontoret och Fastighetskontoret kommer 1 mars 2017 att bilda en gemensam organisation. Totalt kommer den sammanslagna förvaltningen att omfatta cirka 140 medarbetare. Den nya organisationen kommer att vara Västerås stads fastighetsägare, ansvara för stadens mark – och exploateringsverksamhet, fastighetsförvaltning och lokalförsörjning, för den kommunala servicen, skötsel av gator, parker, vägar och parkering, kollektivtrafik, färdtjänst och Västerås Mälarcamping med mera. Förvaltningen kommer att ha två nämnder som styr verksamheten, fastighetsnämnden och tekniska nämnden.
Ny organisation beslutades 7 december. Översynen av detaljorganisationen har precis påbörjats och kommer troligen bli klar under rekryteringsprocessen. De gemensamma administrativa funktionerna omfattar cirka 20 medarbetare idag. Ambitionen är att se över de administrativa funktionerna och skapa gemensamma stödfunktioner. I dagsläget finns 2 nämndsekreterare och 2 registratorer anställda på de båda förvaltningarna.
Läs mer om Tekniska kontoret på: http://www.vasteras.se/kommun-och-politik/kommunens-organisation/forvaltningar/tekniska-kontoret.html
Läs mer om Fastighetskontoret på: http://www.vasteras.se/kommun-och-politik/kommunens-organisation/forvaltningar/fastighetskontoret.html
ARBETSUPPGIFTER
Du kommer att ha en kombinerad tjänst som nämndsekreterare och registrator. Du kommer vara med och delta i arbetet med att utveckla den gemensamma administrativa funktionen. Du är ansvarig och har hand om all ärendehantering mot tekniska nämnden. Det innebär att du ansvarar för att administrationen i nämndprocessen sköts bra och att tidsplaner hålls. Du har en samordnande roll där du planerar möten samt skriver och publicerar protokoll, varför du måste ha goda kunskaper i svenska i både tal och skrift. Du kommer att ha en viktig roll där du ser till att förutsättningarna för nämndens möten blir goda. Du är med och utvecklar en effektiv nämndprocess som håller hög kvalitet.
Du arbetar nära tre andra kollegor som har liknande uppdrag som dig men åt fastighetsnämnden och styrelser till helägda mindre dotterbolag. Du har ett nära samarbete med direktören, enhetschefer och handläggare inom förvaltningen samt med politikerna i tekniska nämnden.
KVALIFIKATIONER
Du som söker har en kvalificerad vidareutbildning med inriktning samhällsvetenskap, statsvetenskap, offentlig förvaltning eller annan relevant utbildning. Du behöver ha hög IT-användarkompetens då exempelvis ett digitalt ärendehanteringssystem, surfplatta och smartphone kommer vara dina arbetsverktyg. I tjänsten ingår visst IT-stöd till handläggare och nämndens ledamöter, främst vad gäller det digitala ärendehanteringssystemet.
Vi vill att du har kunskap om politiskt styrda organisationer och har du dessutom kunskap om lagar och förordningar som styr offentlig verksamhet t.ex LOU ser vi det som meriterande. Du som söker behöver nödvändigtvis inte ha arbetat som nämndsekreterare eller registrator tidigare men vi vill att du har haft liknande arbetsuppgifter i offentlig verksamhet. Vi vill att du har goda kunskaper om offentlighet och sekretess.
God samarbetsförmåga och att kunna arbeta såväl självständigt som i grupp är viktiga förutsättningar för att du ska trivas. Du är strukturerad och kan prioritera bland omväxlande arbetsuppgifter. Du vill bidra till en arbetsplats där vi inkluderar, inspirerar, hjälper och uppskattar varandra.
Varmt välkommen med din ansökan!
ÖVRIGT
Västerås stad har 10 000 medarbetare inom 100 olika yrken, alla med det gemensamma målet att bygga en stolt och välfungerande stad där framtidstro står i centrum. Tillsammans bidrar vi till välfärden och gör skillnad varje dag. I Västerås stad strävar vi efter att varje dag leva upp till vår värdegrund ”Alltid bästa möjliga möte”.
Vi vill ha en sammansättning av medarbetare som speglar mångfalden i vårt samhälle. Det tror vi är viktigt för en stolt och välfungerande stad. Funderar du på att flytta till Västerås? Besök gärna www.jiv.se, som ger dig information om staden och vilket stöd medflyttarakademin kan ge dig och din respektive vid en eventuell flytt.
På vår hemsida har vi samlat information om hur det är att arbeta hos oss och vilka mervärden och förmåner du har som medarbetare. Västerås stad arbetar bland annat för att alla våra tillsvidareanställda medarbetare ska få möjligheten att önska tjänstgöringsgrad.
Alla erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes.
Kontaktpersoner på detta företaget
Christine Wäneskog
021-39 84 10
Vårdförbundet Mimmi Högblom
021-10 41 66
Rektor Annelie Aleson
021-39 77 21
Rektor Mats Jensen
021-39 47 01
Specialpedagog Kerstin Nilseng
021-39 37 34
Specialpedagog Ulla Brännström Alesson
021-39 34 21
Lärarförbundet Ernst Lindkvist
Verksamhetschef Leif Larsson
021-39 81 01
Frimanska vux Maivor Andreasson
021-39 97 24
Mälarakademin Ann-Sofie Tersmeden
021-39 98 06