OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du vara med att utveckla vår verksamhet?
Välkommen till Åstorp – Söderåsstaden där människor och företag möts och växer.
Åstorp ligger strategiskt beläget mitt i nordvästra Skåne med närhet till hav och natur. Här finns möjlighet till härliga upplevelser, då natur och kultur är ett kännetecken för kommunen.
Åstorp befinner i en positiv tillväxt med strax över 15 000 invånare. Genom mycket goda väg- och järnvägsförbindelser underlättas arbetspendling.
Vi erbjuder en attraktiv arbetsplats, där alla kan göra skillnad. Vi värdesätter den kvalitet som respekt och mångfald tillför. Kommunen arbetar aktivt med hälsofrämjande insatser och har t.ex. tobaksfri arbetstid.
Åstorp är en del av Familjen Helsingborg, vilket erbjuder goda möjligheter till kommunövergripande samverkan och utveckling.
Tjänsten som nämndsekreterare tillhör Kommunstyrelseförvaltningen där Ekonomi, HR, Administration, Kommunikation och IT ingår.
ARBETSUPPGIFTER
I rollen som nämndsekreterare på Adminstrativa enheten kommer du att arbeta med
nämndsadministration inom flera nämnder och politiska utskott. Bland annat ingår protokollföring, ärendehantering och arkivering i arbetsuppgifterna.
Du kommer också få möjlighet att delta i olika utvecklingsprocesser och projekt, samt samarbeta med kommunens andra nämndsekreterare.
Administrativa enheten ansvarar för Valet 2018 och du kommer därför att vara en naturlig del i arbetet med detta.
KVALIFIKATIONER
Vi vill att du som söker:
- har högskoleutbildning med samhällsvetenskaplig och/eller juridisk inriktning.
Vi ser gärna att du:
- har erfarenhet av den kommunala organisationen.
- har mycket god datorvana samt kunskaper i Officepaktet
- kan formulera dig väl i tal och skrift
Personliga egenskaper som vi värdesätter:
- du är ansvarstagande, noggrann och struktuerad
- du har helhetsfokus
- du är kommunikativ och serviceinriktad Vi ser gärna att du har erfarenhet av liknande arbete och vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
ÖVRIGT
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till olika rekryteringskanaler och marknadsföring, vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediasäljare, rekryteringssajter eller liknande.
Om du blir erbjuden tjänst inom förskola och skola eller öppen fritidsverksamhet ska du uppvisa giltigt utdrag från polisens belastningsregister.
Kontaktpersoner på detta företaget
Näringslivsutvecklare Susann Cardell
0731-487560
Bobby Svitzer, integrationssamordnare
042-64059
Lena Mårtensson Stenudd, kommunchef
042 - 640 50
Kommunsekreterare Merih Özbalci
042-640 13
Förvaltningschef Dan Håkansson
042-64030
Nämndsekreterare Daniel Sjölin
042-64129