OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du ha ett jobb där du kan göra skillnad i människors liv - på riktigt?
Hos oss i Örgryte-Härlanda spelar du en viktig roll för att ge våra invånare ett gott liv. Med vårt engagemang och kompetens gör vi det bästa för göteborgarna och bidrar till att Örgryte-Härlanda upplevs som ett attraktivt område att leva, bo och arbeta i. Vi har idag 3 500 anställda som alla ger service, stöd och omsorg på olika sätt.
Välkommen till en arbetsplats där vi samarbetar för dem vi är till för.
ARBETSUPPGIFTER
Vi söker nu en nämndsekreterare till stadsdelsförvaltningen Örgryte-Härlanda.
I rollen som nämndsekreterare hos oss kommer du att ha huvudansvar för stadsdelsnämndens individutskott. Du kommer att samarbeta med nämndsekreteraren för stadsdelsnämnden och ni, tillsammans med kanslichefen, ansvarar för att ersätta varandra vid frånvaro.
Som nämndsekreterare får du möjligheten att arbeta nära såväl politiker som chefer och övriga tjänstemän. Du ansvarar för att förbereda och genomföra individutskottets sammanträden. Här ingår att upprätta dagordning och skicka ut kallelse samt handlingar till ledamöterna, skriva och färdigställa protokollet expediera beslut samt övriga arbetsuppgifter vanligen förekommande i samband med ett sammanträde.
I ditt uppdrag ingår administrativa arbetsuppgifter kring individutskottets ansvarsområde samt att du fungerar som juridiskt stöd/handläggare åt ansvariga chefer, framtagande av uppgifter och sammanställande av tjänsteutlåtande, rapporter, brev och andra handlingar. Du fungerar också som stöd för sektor individ- och familjeomsorg samt funktionshinder och sektor äldreomsorg samt hälso- och sjukvård i form av utbildningsinsatser och liknande samt vara rådgivande i juridiska frågor kopplade till sektorernas verksamhetsområde.
Du kommer att arbeta på kanslienheten, som är en stödfunktion med uppgifter som spänner över alla sektorer i en stadsdelsförvaltning. Enheten styrs av ett flertal författningar, regler och riktlinjer och berör frågor som offentlighet och sekretess, rättsäkerhet och likabehandling. Enheten har totalt åtta medarbetare och arbetssituationen förutsätter att vi kan hjälpa varandra med varandras arbetsuppgifter vid behov. Vid behov förutsätts du därför kunna hjälpa de andra på enheten, t.ex. hantera inkommande post och du ansvarar för att tillsammans med andra medarbetare på enheten ersätta t.ex. registrator vid frånvaro.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig med högskoleutbildning som socionom eller annan likvärdig examen med juridisk inriktning. Yrkeserfarenhet från socialtjänsten och dess myndighetsutövning är ett krav. Det är meriterande om du har arbetat med handläggning inom verksamhetssystemet Treserva.
Yrkeserfarenhet från sekreterarskap i exempelvis nämnd eller utskott är meriterande samt erfarenhet av att leda utredningsarbete.
Det är meriterande om du har arbetat med handläggning och diarieföring inom ramen för LiS-konceptet (IBM Notes). Har du arbetat med registrering av utbetalningar av arvoden i Personec Förtroendemannarutinen och har kunskap om Praktiska anvisningar och arvodesbestämmelser för förtroendevalda i Göteborgs Stad ser vi även det som meriterande.
Som person har du en mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Du har ett strukturerat och noggrant arbetssätt och har en mycket god analytisk förmåga. Vidare är det viktigt att du är duktig på att samarbeta och har förmågan att delta i flera olika sammanhang.
Välkommen med din ansökan!
ÖVRIGT
Tjänsten är ett föräldravikariat, som sträcker sig till den 31 december 2017, med eventuell möjlighet till förlängning.
I Örgryte-Härlanda arbetar vi för att arbetsmiljön ska vara god och hälsofrämjande. Som anställd erbjuds du bland annat friskvårdsbidrag och cykelförmån. Vårt geografiska läge innebär goda kommunikationer och närhet till både Göteborgs centrum och vackra grönområden.
När du söker jobb hos oss vill vi att du använder vårt rekryteringssystem Visma Recruit. På så sätt blir hanteringen av din ansökan effektiv, snabb och säker. Vi undanber oss vänligen men bestämt kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster då Göteborgs Stad har upphandlade avtal.
Vi vill ta tillvara de kvaliteter som mångfald och en jämn könsfördelning tillför verksamheten.
Kontaktpersoner på detta företaget
HR-chef Marianne Thellsten
031-365 50 30
HR-specialist Jenny Pålsson
031-365 50 37
Rektor Ann-Charlotte Jonasson
031-3656710
Biträdande rektor Ånässkolan Malin Friberg
031-365 67 11
Rektor Ulrika Clarberg Ryding
031-365 66 68
Rektor Elisabeth Cadier
031-365 51 77
Rektor Monika Steiner
031-365 52 83
Enhetschef Pernilla Hellsten
031-365 67 86
Enhetschef Pia Lilja
031-365 50 62
Rektor Anette Ambrén
031- 365 61 30