OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du vara med att utveckla vår verksamhet?
Välkommen till Åstorp – Söderåsstaden där människor och företag möts och växer.
Åstorp ligger strategiskt beläget mitt i nordvästra Skåne med närhet till hav och natur. Här finns möjlighet till härliga upplevelser, då natur och kultur är ett kännetecken för kommunen.
Åstorp befinner sig i en positiv tillväxt med strax över 15 000 invånare. Genom mycket goda väg- och järnvägsförbindelser underlättas arbetspendling.
Vi erbjuder en attraktiv arbetsplats, där alla kan göra skillnad. Vi värdesätter den kvalitet som respekt och mångfald tillför. Kommunen arbetar aktivt med hälsofrämjande insatser och har t.ex. tobaksfri arbetstid.
Åstorp är en del av Familjen Helsingborg, vilket erbjuder goda möjligheter till kommunövergripande samverkan och utveckling.
Socialförvaltningen arbetar efter visionen ”Ge varje dag ett innehåll” och utifrån värdegrunden ”Varje individ ska mötas med värdighet och respekt med utgångspunkt i att stärka den egna förmågan”. Dessa ledord ska genomsyra vår verksamhet gentemot såväl medborgare som personal.
ARBETSUPPGIFTER
Som nämndsekreterare samordnar du arbetet med att ta fram nämndsärenden och administrerar allt arbete kring socialnämnden. Det innebär att planera möten, skriva protokoll inför och under nämndsmöten och att hålla i processen med att färdigställa nämndshandlingarna. Du kommer att fungera som registrator för nämnden och dessutom ingår arkivansvar för Socialförvaltningen. Vidare ingår att vara sekreterare i Kommunala pensionärsrådet och dess beredningsgrupp.
Vi vill att du aktivt medverkar till utveckling och till att hitta nya och kreativa lösningar i det dagliga arbetet.
I din egenskap av nämndsekreterare på socialförvaltningen kommer du att samarbeta med kommunens övriga nämndsekreterare samt att arbeta med utveckling och uppdatering av kommunens intranät och hemsida. Du deltar också i kommunövergripande projekt i syfte att effektivisera processer och rutiner inom den kommunala administrationen med fokus på digitalisering.
Vi söker dig som är innovativ, framtidsinriktad och som har ett helhetsperspektiv i ditt arbete.
KVALIFIKATIONER
Vi vill att du som söker:
- har högskoleutbildning med inriktning statsvetenskap och/eller juridik
- har minst 1-3 års erfarenhet av nämndsadministration
Vi ser gärna att du:
- har erfarenhet av den kommunala organisationen
- har mycket god datorvana samt kunskaper i Officepaketet
- kan formulera dig väl i tal och skrift
Personliga egenskaper som vi värdesätter:
- du är ansvarstagande, noggrann och strukturerad
- du har helhetsfokus
- du är kommunikativ och serviceinriktad
Erfarenhet krävs och vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
Vi ser gärna att du har erfarenhet av liknande arbete och vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
ÖVRIGT
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till olika rekryteringskanaler och marknadsföring, vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediasäljare, rekryteringssajter eller liknande.
Om du blir erbjuden tjänst inom förskola och skola eller öppen fritidsverksamhet ska du uppvisa giltigt utdrag från polisens belastningsregister.
Kontaktpersoner på detta företaget
Näringslivsutvecklare Susann Cardell
0731-487560
Bobby Svitzer, integrationssamordnare
042-64059
Lena Mårtensson Stenudd, kommunchef
042 - 640 50
Kommunsekreterare Merih Özbalci
042-640 13
Förvaltningschef Dan Håkansson
042-64030
Nämndsekreterare Daniel Sjölin
042-64129