OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Välkommen till Lycksele ? staden i Lappland ? ett samiskt förvaltningsområde i Västerbottens län mitt mellan kust och fjäll. Här hittar du bra boende, en växande marknad och trygghet för dina närmaste. Lycksele kommun strävar efter att erbjuda en god medborgarservice och kärnan i detta är våra skickliga och kunniga medarbetare. Tillsammans har vi en bred kompetens och tillsammans blir vi bättre. Vår värdegrund bygger på etik och respekt och vi värdesätter en öppen kultur där varje röst blir hörd.
Vi söker nu en nämndsekreterare med god kommunikativ förmåga och stort intresse för uppdraget.
OM JOBBET
Som nämndsekreterare är du ansvarig för nämndens hela ärendehantering. Du fungerar som nämndens registrator, vilket innebär registrering av handlingar i kommunens diarium och visst ansvar för nämndens arkiv. Arbetet innebär att du får en god inblick i den politiska organisationen.
Som nämndsekreterare gör du även utskick till sammanträden, skriver protokoll samt ansvarar för alla andra rutiner kring sammanträdet. Du har ett kontinuerligt samarbete med nämndens ordförande, liksom med kommunens tjänstepersoner, politiker och medborgare. Du har också ett nära samarbete med övriga nämndsekreterare och administratörer.
OM DIG
Vi söker dig som har ett stort intresse för uppdraget som nämndsekreterare. Eftersom arbetet till stor del består av dokumentation av olika slag är det viktigt att du kan uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska. Arbetet kräver även att du har goda kunskaper i Officepaketet. Som person har du lätt för att samarbeta med andra och är lyhörd gentemot kollegor, verksamhet och medborgare.
Vi ser gärna att du har en relevant högskoleutbildning, men det är inget krav. Det är även positivt om du har erfarenhet av nämndarbete inom kommunal förvaltning. Erfarenhet av registrering i dokument- och ärendehanteringssystem, gärna Diabas, liksom goda kunskaper i kommunal- och förvaltningsrätt är också meriterande.
OM OSS
Som nämndsekreterare blir du en del av Kanslienheten, som ligger inom kommunens förvaltningsorganisation. Kanslienheten ansvarar för kommunfullmäktiges, kommunstyrelsens, nämndernas och utskottens administration. Hos oss erbjuds du ett omväxlande och nyanserat arbete där du får växa i rollen som nämndsekreterare med stöd av dina kollegor.
OM ANSTÄLLNINGEN
Varaktighet: Tillsvidare
Omfattning: 100 %
Tillträde: 2017-09-01 eller enligt överenskommelse
Lön: Vi tillämpar individuella löner, vänligen ange löneanspråk.
I Lycksele kan man kombinera sitt vanliga arbete med en deltidsanställning som brandman. Kontakta räddningstjänsten om du är intresserad av att arbeta som deltidsbrandman.
Vi tror på mångfald och att olikheter berikar. Inom detta område arbetar flest kvinnor och därför hoppas vi att även män söker tjänsten. Vi hoppas även att du som har en annan kulturell bakgrund söker jobbet, för vi tror att olika kulturella kompetenser kompletterar varandra och utvecklar verksamheten.
Eftersom Lycksele kommun är ett samiskt förvaltningsområde kan kunskaper i samiska vara meriterande i vissa fall.
Vi undanber oss all kontakt från annonssäljare som inte söker tjänsten.
Kontaktpersoner på detta företaget
Badföreståndare Ingegerd Åslund
0950-166 41
Kommunal Ingrid Ölmebäck
0950-166 40
Förvaltningschef Nestor Lindström
0950-167 28
Enhetschef Gatu Karin Gottfridsson
0950-167 31
Vision Charlie Persson
070-379 59 31
Verksamhetschef Samuel Lundström
0950-168 55
Rektor Olli Joenväärä
0950-163 14
Lärarförbundet Lena Axelsson Westergren
070-614 92 77
Facklig representant Johan Danielsson
0950-163 62
Enhetschef Linda Renman
0950-164 11