OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Enheten för nämndadministration
Välkommen till Uppsala kommun! Hos oss får du 13000 kollegor inom 200 olika yrken. Varje dag jobbar vi för Uppsalas kommuninvånare: Vi lär barn att läsa, vårdar äldre, sopar gatorna, planerar fler bostäder och mycket mer. Kom och jobba med oss och få en hel kommun att fungera. Du är med och skapar ett mer rättvist och jämställt Uppsala för alla, oavsett behov och bakgrund. Det du gör på jobbet gör skillnad för någon annan.
Arbetet på kommunledningskontoret bedrivs under parollen ”Ett Uppsala. En kommun”. Utifrån detta samordnar och leder kommunledningskontoret kommunens arbete så att de antagna politiska målen kan uppfyllas.
Staben för kansli har fyra enheter; registratur och stadsarkiv, juridik, nämndadministration och administration. Enheterna har bland annat till uppgift att stödja en förvaltningsgemensam ärendeprocess till kommunstyrelsen, kommunfullmäktige samt övriga nämnder och politiska organ.
Enheten för nämndadministration består för närvarande av tio nämndsekreterare som fungerar som stöd till kommunens samtliga nämnder, förvaltningar och övriga politiska organ. Vi söker nu två engagerade, ansvarsfulla och positiva kollegor som tillsammans med oss kan utveckla enheten till en modern, effektiv och serviceinriktad enhet.
Mer information om Uppsala kommun: www.uppsala.se
Arbetsuppgifter
Arbetet som nämndsekreterare i Uppsala kommun innebär kontakter med politiker, tjänstepersoner och allmänhet vilket kräver en flexibel, noggrann och ansvarsfull organisatör. Som nämndsekreterare har du en nyckelroll för en effektiv och kvalitetssäkrad nämndprocess.
Arbetet innebär beredning, praktisk planering och protokollföring av nämndens sammanträden samt det för- och efterarbete som ingår i rollen. I Uppsala kommun är nämndprocessen till stora delar digital.
Du kommer att arbeta åt en eller flera nämnder/politiska organ och arbetet innebär ett nära samarbete med nämndens ordförande och förvaltning. Tillsammans med dina kollegor inom enheten, staben för kansli och andra kollegor kommer du att delta i det fortlöpande arbetet med att ta fram gemensamma rutiner och driva de utvecklingsprojekt som är aktuella.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har akademisk utbildning med relevant inriktning mot offentlig förvaltning eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som relevant för tjänsten.
Det är meriterande om du har erfarenhet av att ha arbetat som nämndsekreterare tidigare eller erfarenhet av kommunal eller statlig förvaltning.
Du har god datavana, då i stort sett all hantering sker i digitala system.
Som person är du bra på att strukturera, planera och prioritera ditt arbete.
Vi ser även att du är lugn och samlad i olika situationer och har förmågan att fokusera på rätt saker.
Du har också förmåga till helhetssyn och att se frågor i ett större perspektiv samt en god samarbetsförmåga och relaterar till andra på ett lyhört och smidigt sätt.
Upplysningar
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen, kontakta:
Annica Sundel, enhetschef, 018-727 13 63
Fackliga företrädare:
Jusek, Jonny Eliasson, 018-727 22 12
Vision, Jennie Eriksson, 018-727 24 39
Har du frågor gällande registrering av din ansökan, kontakta enheten för kompetensförsörjning: 018-727 12 94.
I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du också kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd.
Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen.
Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.
Dina personuppgifter kommer att användas för att administrera din ansökan inom Uppsala kommun.
Kontaktpersoner på detta företaget
Kajsa Angerdal Skoglund
Christoffer Nilsson
Margareta Svenningsson
Maria Eriksson
+46 73 944 50 95
Jonatan Svensson
+46 72 074 20 43