Nämndsekreterare

Arbetsbeskrivning

EKERÖ KOMMUN är en växande småstad 1 mil från Stockholms innerstad. I en nära framtid, och när ”Förbifart Stockholm” är klar, kommer Ekerö att vara länets mest attraktiva kommun att bo och verka i. Utöver lugnet, naturen och närheten till stadspulsen så erbjuder Ekerö en professionell kommunal organisation med korta beslutsvägar och en stark drivkraft att ”ständigt göra allt lite bättre”. Vill du jobba i småstaden intill storstaden? Ta chansen att bli en del av Ekerös spännande utveckling!

Länk till Ekerö kommuns hemsida

Arbetsbeskrivning

Som Nämndsekreterare arbetar du med att beslutsprocessen kring Socialnämnden fungerar på ett smidigt, effektivt och rättssäkert sätt. Du är sekreterare vid nämndens och utskottets sammanträden. Arbetet är utåtriktat och innebär  samarbete med kollegor inom hela kommunorganisationen. Du arbetar nära socialchefen samt dennes stab och ledningsgrupp.

Kansliet präglas av en stark teamkänsla där du tillsammans med övriga nämndsekreterare och arkivarie arbetar med att utveckla den administrativa processen. Vi arbetar i ärendehanteringssystemet Platina och gör våra utskick till de förtroendevalda digitalt.

Kvalifikationer

Du har högskoleutbildning inom stadsvetenskap, juridik eller annan akademisk examen vi bedömer lämplig. Har god kännedom om den kommunala beslutsprocessen och en van användare av och är intresserad av digitala verktyg. Du uttrycker dig väl i tal och skrift.

Som person har du god samarbetsförmåga, du är flexibel och tycker om att ge service. Du är strukturerad, utvecklingsorienterad, kvalitetsmedveten och självgående.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Tillträde: enligt överenskommelse. Urval och intervjuer kommer att ske fortlöpande under ansökningstiden, ansök därför redan idag.

Omfattning: Heltid

Anställningsform: Tillsvidare


Övrigt

Ekerö kommun strävar efter att vara en attraktiv arbetsgivare och en arbetsplats för alla utifrån de behov av kompetens som verksamheten ställer.

Vi erbjuder friskvårdsbidrag, löneväxling till pension, växling av semesterdagstillägg till lediga dagar och har rökfri arbetstid.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Ekerö kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

Välkommen med din ansökan!

Inför rekryteringsarbetet har Ekerö kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediasäljare, rekryteringssajter och liknande.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sektionschef Christina Almelund
08-560 391 00
Sektionschef Britt-Marie Fransson
08-560 391 64
Biträdande sektionschef Ulrika Kannebäck Hagala
08-560 392 26
Rektor Inga-Lill Håkansson
08-564 108 20
Biträdande rektor Marika Zetterberg
08-564 108 20
Margit Hammarström, Kommunal
08-12457783
Anna-Klara Essén, Förskolechef
0736604044
Eva Svensson, Lärarförbundet
08-12457382
Britt-Marie Fransson, Enhetschef
08-124 571 64
Louise Dagerholm, Biträdande enhetschef
08-124 572 26

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Ekerö kommun
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månadslön
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 16 februari 2018

Besöksadress

Tappströmsvägen 2 17823 EKERÖ
None

Postadress

Box 205
EKERÖ, 17823

Liknande jobb


Nämndsekreterare till socialförvaltningen

Nämndsekreterare till socialförvaltningen

3 januari 2025

Nämndsekreterare

Nämndsekreterare

23 december 2024

Kanslisekreterare

Kanslisekreterare

20 december 2024